Bureau Krediet Registratie (BKR)

Let op: sinds 2016 sta je ook geregistreerd bij het BKR als de waarde van je lening/schuld €250,- of hoger is. Je 'gratis' smartphone of private lease-auto kan er dus voor zorgen dat je mogelijk minder hypotheek kan krijgen. 

Wat doet BKR?
BKR helpt voorkomen dat iemand financieel gesproken te veel hooi op zijn vork neemt. Dit doen ze door organisaties (kredietverleners) die bij hun aangesloten zijn te informeren over kredieten die iemand op dat moment heeft lopen of de afgelopen vijf jaar heeft beëindigd. Denk aan bijvoorbeeld banken en aanbieders van mobiele telefonie. Deze BKR informatie helpt de kredietverleners bij hun afweging of het verantwoord is een krediet te verstrekken. Zo helpt BKR voorkomen dat iemand meer leent dan diegene kan aflossen en aan de andere kant draagt BKR op deze wijze bij aan het beperken van de financiële risico’s voor kredietverleners. Kredietverleners zijn wettelijk verplicht te informeren naar iemands gegevens zodra diegene een krediet aanvraagt. Bij het beheren van lopende kredieten of het openen van een betaalrekening mogen ze eveneens informeren bij BKR naar iemands gegevens.

Over welke informatie beschikt BKR?
Uw persoonsgegevens en kredietgegevens staan dan bij BKR vermeld. BKR heeft informatie over vrijwel alle consumptieve kredieten die in Nederland zijn afgesloten zoals bijvoorbeeld een persoonlijke lening, een ‘koop nu, betaal later’ arrangement etc. Als algemene regel geldt dat iemands krediet bij BKR bekend is als diegene tenminste drie maanden over het krediet kan beschikken en het bedrag tussen € 500,00 en € 125.000,00 ligt. Het gaat dus om alle kredieten en niet alleen om kredieten waarbij betalingsproblemen zijn of zijn geweest. Het BKR beschikt niet over informatie over andere betalingsverplichtingen zoals bijvoorbeeld de huur die iemand betaalt. Een hypotheek wordt pas geregistreerd als iemand langer dan 120 dagen een termijnbedrag niet heeft betaald. Een andere betalingsachterstand wordt pas enige tijd nadat iemand had moeten betalen gemeld bij BKR. Bij bijvoorbeeld een aflopend krediet gebeurt dit na twee maanden.

De gegevens die BKR heeft krijgt ze uitsluitend door de kredietverleners die bij BKR zijn aangesloten. De aangesloten kredietverleners zijn terug te vinden op www.bkr.nl Zij informeren ook over veranderingen in iemands gegevens. Zo’n verandering kan bijvoorbeeld zijn dat iemand het krediet volledig heeft afgelost of dat er juist een betalingsachterstand is ontstaan. Iemands gegevens blijven op deze wijze actueel en correct.

Hoe lang blijven de gegevens bij BKR zichtbaar?
Nadat iemand een krediet heeft beëindigd, blijven alle gegevens nog vijf jaar zichtbaar bij BKR. Hierdoor kan een kredietverlener zich over een langere periode een beeld vormen van iemands financiële situatie. Na die vijf jaar verdwijnen de gegevens uit het bestand van BKR.

Wie heeft toegang tot de gegevens bij BKR?
Niemand anders dan de persoon zelf of de kredietverleners kunnen bij BKR informeren naar iemands gegevens. Iemand kan zijn gegevens uitsluitend schriftelijk opvragen bij BKR via een willekeurige bank. Daar vult diegene een aanvraagformulier in en legitimeert zich met een geldig legitimatiebewijs. De bank stuurt het ingevulde aanvraagformulier naar BKR. Meestal ontvangt iemand binnen zeven werkdagen het gevraagde overzicht. De kosten voor het inzien bedragen € 4,50. Tevens kan diegene ook bij BKR de gegevens rechtstreeks ophalen. Hiervoor dient minimaal drie dagen tevoren een afspraak gemaakt te worden bij BKR. Het legitimeren met een geldig legitimatiebewijs is ook dán een vereiste. 

Wat te doen als de gegevens bij BKR niet kloppen?
Als iemand na het opvragen van zijn gegevens denkt dat deze gegevens niet kloppen, kan diegene contact opnemen met de kredietverlener bij wie hij het krediet heeft afgesloten. BKR kan alleen in opdracht van die kredietverlener iemands gegevens wijzigen. Zijn de gegevens inderdaad onjuist dan heeft iemand recht op correctie. Als iemand er niet uitkomt met de kredietverlener kan diegene het geschil voorleggen aan de geschillencommissie van BKR. Deze commissie bestaat uit onafhankelijke deskundigen op het gebied van privacywetgeving en kredietverlening. Zij oordelen of BKR en de kredietverlener zich hebben gehouden aan de BKR regels. De uitspraken van de geschillencommissie zijn bindend. Iedereen moet zich dus neerleggen bij deze uitspraak. 

Klachten
Voor het indienen van klachten gelden de volgende regels:

  • Er moet schriftelijk bezwaar worden gemaakt;
  • Schriftelijk moet kunnen worden aangetoond dat iemand zijn klacht eerder zonder succes heeft voorgelegd aan de kredietverlener of aan BKR;
  • De kosten van € 22,50 voor behandeling van het bezwaarschrift door de geschillencommissie worden door de klager zelf betaald.

In de brief aan de geschillencommissie moet duidelijk worden beschreven waartegen iemand bezwaar maakt. Ook moet worden vermeld waarom de kredietverlener ongelijk zou hebben. Bij de brief moet de afwijzing van de kredietverlener worden gevoegd en een recent overzicht van iemands gegevens. Dit volledige dossier wordt dan vervolgens naar de geschillencommissie gestuurd.

Website: www.bkr.nl 
Telefoon: 0900-2578435 (€ 0,15 p/m)
Adres: BKR, afdeling Inlichtingen & Inzage, Postbus 6080, 4000 HB Tiel

Laat een reactie achter

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Reacties (124)

J. IPPEL
Fri, 05/11/2007 - 18:58

U SCHRIJFT DAT NA 5 JAAR DE BKR BOEKING VERDWIJNT DIT KLOPT NIET, WANT IK STA AL VANAF 1997 GEBOEKT EN NOG STEEDS, HOE KAN DIT DAN??????????????????

J. van Holland
Sat, 05/12/2007 - 07:45

5 jaar klopt inderdaad niet. Ik sta er al 8 jaar op. Men zegt dat de 5 jaar pas gaan tellen als de bank het heeft afgeboekt of afgesloten. Je bent dus afhankelijk van de bereidwilligheid van de betreffende bank. Zij hebben geen verplichting om het dossier te sluiten, dus kun je er wel 20 jaar op staan. Banken misbruiken hiermede hun macht. Zijn uiteindelijk zeer associaal in het afhandelen. Zij missen natuurlijk hun geld, maar ze staan ook te dringen om het aan je te lenen, en als het dan fout gaat, is het natuurlijk nooit hun schuld en weigeren ze mee te werken met de afhandeling. Ik neem dan ook maar geen kontakt op om geen slapende honden wakker te maken, en dat weten zij ook, dus blijft de BKR gewoon oneindig staan. Niemand doet er iets aan. De banken blijven dus ernstig in gebreke.

Sandra
Thu, 06/21/2007 - 17:51

Er is wel een vereniging die zich tegen het BKR uit.
Ik weet wel dat ze heel veel doen en dat hulp gratis is.
je kunt deze vinden via geen-lening.nl en schuldbemiddelings-pagina.net

Dankzij deze mensen kwam ik niet verder in de problemen toen schuldsaneerder Vespa mij (en veel anderen) opgelicht had.

Hardin
Thu, 06/21/2007 - 17:53

Ik werd daar ook geholpen.
Ze hebben een heel goede site waar je tenminste niet door een reclame-woud heen hoeft te worstelen.

Volgens mij lage-rente.net

yvonne van eck
Tue, 08/14/2007 - 22:22

ik heb in 2000 een lening met de ex afgesloten eind 2000 ben ik weggegaan uit amsterdam ik zit gewoon vast met de lening 20jaar terwijl ik niet in amsterdam meer woon wat kan ik er aan doen ik wil een hypotheek nemen maar kan niet met bkr

esma gul
Fri, 09/07/2007 - 01:07

5 jaar klopt inderdaad niet,ik sta al 1999 registerd BKR,ondank 3 jaar volgens afsparak heb ik terug betad,niet allen BKR ook bij telefon instansi Apeldoorn registerd dus geen kant op.kortom maken ze misbreuk van hen macht,iedreen kan vaoud maken, dus het gaat hele leven mee goed hoor

rene
Thu, 10/25/2007 - 22:53

WSNP 3 jr met goed gevolg doorlopen,
dus een SCHONE LEI zoals dat heet.
Bij de BKR geld die schone lei niet ,volgens de bkr heb je de schone lei dus niet,daar blijft alles staan, wanneer wordt dat ook eens wettelijk aangepast.Na de wsnp kun je nog niets ondernemen op deze manier.

ex
Mon, 10/29/2007 - 14:22

Postorder bedrijven zouden als wehkamp zouden eens beter op moeten letteneen ex van mij kocht zich gek en verdween zonder dat ik wat wist,Later kreeg ik de rekening!!die is betaald maar je staat wel bij BKR met je naam.Postorder bedrijven moeten ze opdoeken,want ik hoef er niks van

argwaan
Mon, 10/29/2007 - 14:24

staat het koningshuis ook bij de BKR???zal wel niet want wij betalen alles.

Geert Wilders
Mon, 11/05/2007 - 15:58

esma gul 06.09.07 23:07

5 jaar klopt inderdaad niet,ik sta al 1999 registerd BKR,ondank 3 jaar volgens afsparak heb ik terug betad,niet allen BKR ook bij telefon instansi Apeldoorn registerd dus geen kant op.kortom maken ze misbreuk van hen macht,iedreen kan vaoud maken, dus het gaat hele leven mee goed hoor

Mevrouw Gul, neem een cursus Nederlands

anton
Thu, 11/22/2007 - 16:09

ik wul graag wat bestelen bij wehkamp
maar hun zeggen dat het niet graat
en ik heb al bij naar geen 7 jaar meer besteld maar toch bij zeggen dat ik nog bij BKR staat
daat kan niet meer want het is al 5.jaar
geweest hoe kan dat

suzan
Fri, 11/23/2007 - 18:19

ik vind het maar niks dat bkr gedoe ik vind dat ze mensen nog een keer een kans kunnen geven door dat bkr is heel mijn leven overhoop raar maarr waar ik haat bkr

Jane
Tue, 01/08/2008 - 23:45

Ik wil een andere bankrekening en heb diverse banken een aanvraag gedaan. Schijnt dat sinds 2004 een postorderbedrijf gemeld staat met deurwaarders. Ik weet van niets, volgens bkr zou indien je je rekening niet hebt betaald postorderbedrijf jou moeten inlichten dat je geregistreerd wordt. Nooit iets gehoord en betaal elke maand.

wilma
Wed, 01/09/2008 - 11:26

hallo ik hoop dat zij hun belofte na komen wand ik zal een schone lei hebben in februari dit jaar 2008 ik hou het in de gaten ik zit ook bij bkr ziens 1999 dus mag wel een keer klaar zijn.zijn genoeg gestraft wil mijn leven na 8 jaar ook weer eens op willen bouwen. gr

Mr.X
Thu, 01/31/2008 - 01:06

Hoi mensen,

Na 5 jaar van de laatste registratie zoals a2 0f a1 of andere codes word de bkr registratie automatisch verwijderd door bkr als het na vijf jaar wel staat aangemeld betekent dit dat de bank of kredietverstrekker je opnieuw heeft aangemeld bij bkr.Zelfs als je je schuld niet aflost en na 5 jaar van de laatste registratie word je bkr registratie verwijderd.De kredietverstrekkers en advieseurs zullen je nooit vertellen dat het zo is want er zijn kredietverstrekkers die vergeten je opnieuw aan te melden en dan is je registratie weg.

Groetjes,

Prof.Wanbetaler

J. Hardy
Sun, 02/10/2008 - 18:30

Naar al deze bovenstaande brieven gelezen te hebben vrees ik het ergste. Nadat ik een bedrijf heb gehad en in de problemen kwam en in de WSNP terecht kwam. En dat was echt geen vetpot. Regelmatig geen vlees op tafel want daar zorgt de Curator wel voor. Eind 2006 eindelijk eruit met een brief van harte gefeliciteerd "u kunt weer met een schone lei beginnen" Vooral dat beginnen!! Daar kom je dan al snel achter je kunt niks meer je naam is BESMET!!Sinds begin 2007 een leuke baan (30.000,-) per jaar maar als je een mobiele telefoon wilt voor 15,- euro per maand krijg je nul op rekest. En dan lees ik ook nog uit bovenstaande brieven dat je eigenlijk levenslang bij dat BKR staat geregistreerd. Zoiets moet toch niet mogelijk zijn.

Patricia B
Fri, 02/15/2008 - 23:31

Ik vraag me af of de administratie bij het BKR wel deugd. Ik heb met mijn vorige relatie een huis gekocht maar dat heeft ook heel wat voeten in de aarde gehad. In de eerste instantie werd er geen hypotheek verstrekt omdat ik zogenaamd geregistreerd stond bij het BKR. Het blijkt namelijk dat er nog iemand anders op deze aardkloot leeft met dezelfde initialen en dezelfde achternaam. Alleen deze persoon is niet in dezelfde plaats geboren als ik. Na een hoop gedoe werd het advies gegeven om een uittreksel uit het geboorteregister op te sturen naar het BKR. En ik praat nu over ongeveer 16 jaar geleden. Je zou nu toch verwachten dat het BKR iets met deze gegevens gedaan heeft. Maar nee hoor. Vorig jaar november wilde ik een abonnement nemen bij een provider waar je dan de telefoon gratis zou krijgen. Besteld via internet en na 3/4 weken nog niets gehoord. Dus ik bellen met die provider en kreeg te horen dat de aanvraag door jawel het BKR was afgewezen.Dus dat was de 2e keer. De reden weet ik nog steeds niet. Of misschien toch wel. Nu vandaag bij een andere telefoonwinkel een telefoon proberen te kopen met abonnement. En je raad het al, weer niks. Dan zakt de moed je in de schoenen en zeker als de winkel vol met mensen staat. Maar in 1999 kreeg ik met mijn huidige man wel een hypotheek. En +- 3 jaar geleden de hypotheek over laten sluiten. En dan praat ik hier over duizenden euros Vreemd? Ja. Ze moeten bij het BKR zorgen dat ze hun administratie een update geven. En wil je dat je klacht bij het BKR behandeld wordt moet je ook nog een keer 22 euro betalen. Zo ken ik er nog wel tien. Ze moeten eerst maar het fatsoen krijgen om de benadeelde een brief te schrijven met de reden waarom een krediet of waar het ook maar om gaat wordt afgewezen. Ik weet niet hoe ik dit bij het BKR duidelijk kan maken.

Gestolen Identiteit
Tue, 04/08/2008 - 11:41

Och,
Toen ik laatst bij de bank was, bleek dat de BKR een krediet registratie had op mijn naam.
Ik wist van niks.
Komt ook omdat niemand de aangeleverde gegevens controleert. En dan moet *IK* geld gaan betalen om het door hun recht te laten zetten.
(Behalve mijn hypotheek leen ik nooit geld)

anonieme vraag
Sat, 04/12/2008 - 18:51

ik ben 1n 1996 failliet gegaan met mijn bedrijf, direct weer aan het werk via werkgever, dus curator rook geld, uiteindelijk 2003 met schone lei begonnen.

en je raad het al, anno 2008 kan ik nog geen t-shirtje bij wehkamp bestellen, terwijl ik en mijn vrouw zich kapot werken, een leuke cent verdienen, maar altijd worden geconfronteerd met iets wat 12 jaar geleden is gebeurt.

dit soort zaken geven je het gevoel een parasiet van de maatschappij te zijn, het wordt eens tijd dat er een uitvoerende instantie komt die de praktijken van de bkr controleert.

erik
Sun, 04/13/2008 - 12:53

even een vraag je ik heb een bkr regestratie a2 ( voledig opeisbaar gesteld)sins mei 2003 we zijn dus nu 5 jaar later bijna mei 2008 dus. Nu wil ik een huis kopen maar de ene adviseur zeg nee dat kan niet en de ander zeg ja je kan een gewone hypotheek krijgen maar je gegevens blijven toch nog zichtbaar voor de geld verstrekker ondanks dat ik me " straf" van 5 jaar heb uitgezeten en dus geen schulden of wat dan ook heb. wie heeft er gelijk?

Yucel
Sat, 05/24/2008 - 02:24

Ik sta ook geregistreerd bij bkr door T-Mobile terwijl ik geen achterstaand heb gelopen ik snap het echt niks van want daar moet toch iets aan gedaan worden mensen ik vind het belachelijk hoor dat ze zomaar onschuldige mensen gaan registreren........................

unknown
Wed, 05/28/2008 - 17:11

door mijn verzekering sta ik nu ook geregistreert bij bkr alleen mijn vraag is nu je dus bij bkr bekend staat kan je dan helemaal geen lening meer afsluiten? want zoals ik het nu lees staan mensen al heel lang geregistreert en kan je dus ook niet bijv. iets bij wehkamp bestellen.

Liannetje
Thu, 05/29/2008 - 19:28

Hallo mensen

Wat een ellende allemaal met die BKR, zelf ben ik al 2 jaar bezig voor mijn vriend een onterechte codering van de registratie af te halen, is al 2 keer schriftelijk toegezegd dat ze die zouden verwijderen bij het BKR maar nee hoor. Heb BKR maar eens gebeld, moest kopieen opsturen van de brieven waarin stond dat de codering met onmiddellijke ingang wordt verwijderd, BKR gaat nu bemiddelen zegt men. Verder gaven ze me de volgende informatie, zolang de kredieten nog lopen kunnen er veranderingen plaatsvinden die door de kredietverstrekken al dan niet op verzoek van de kredietnemer zijn aangemeld. Is het krediet inmiddels beeindigd dan kunnen er geen herstelcodes worden gegeven en gaat de bewaartermijn in van 5 jaar Daarna is alles verdwenen ook de A coderingen. Heeft de kredietverstrekker het krediet of telefoonabonnement niet afgemeld na beeiniging dan blijft het gewoon staan dus dat kan inderdaad langer zijn dan 5 jaar. Die 5 jaar gaat dus pas in NA beeindiging en afmelding

Volgens BKR moet je dus de provider of kredietverstrekker aan schrijven die je codeerd hebt met het veroek de registratie af te melden als je je abonnement hebt opgezegd of je krediet hebt afbetaald BKR zegt dat zij alleen registreren en niet beslissen of iemand een krediet of gsmabonnement krijgt. Heb je problemen met de afmelding dan kan het BKR voor je bemiddelen....... zeggen ze. Ik ga het afwachten of dat inderdaad gebeurt, zal mij benieuwen of dat BKR inderdaad iets positiefs kan doen.

Wat betreft de schuldsanering vertelden zij mij het volgende Als de schone lei is gegeven en de schuldeisers zijn betaald wordt alles op 0 gezet en gaat de bewaartermijn in, indien sommige schuldeisers je niet afmelden moet je er werk van maken want ze zijn verplicht dat te doen, dit alles volgens BKR.
Misschien kan iemand er iets mee.

GR Liannetje

mevr. Visscher
Thu, 06/26/2008 - 14:05

Zeg??? meneer de Geert Wilders?? die op 05.11.07 14:58 een reactie gaf??
Je begrijpt toch wel wat ze bedoeld of niet? Alsof jij verstaanbaar bent met je zachte G!!! neem anders zelf eens een cursus ARTICULATIE!!!....Geertje???? en alsof jouw vrouw uit Hongerije goed Nederlands spreekt!!!

tip: DOE WAT AAN JE KAPSEL, JE HEBT GELD ZAT OM NAAR DE KAPPER TE GAAN, OF STA JE OOK GEREGISTREERD BIJ DE BKR!

Meral
Thu, 06/26/2008 - 14:21

Ik voel met jullie mee mensen. Ik heb in mijn studie tijd geld moeten lenen van de bank, omdat de rente bij de bank lager was dan bij de Informatie beheer groep. Die heb ik in 2004 eindelijk afbetaald. Ik heb 1 malig een achterstand gehad,omdat ik een maand lang zonder werk zat. De maand erop heb ik het gelijk hersteld,maar de bank zelf was het vergeten te herstellen. Dus ik vraag vorig jaar mijn registratie op en zie tot mijn verbazing dat die rekening nummer niet hersteld was. Ik heb toen contact gehad met de bank. Gezien de rekening opgezegd is, kunnen zij het niet herstellen. De rekening nummer heb ik namelijk 3 maanden na mijn laatste aflostermijn opgezegd. Dus heb ik een verklaring van de bank opgevraagd, dat het niet mijn fout is. De bank heeft mij netjes een verklaring opgestuurd met daarop de melding, dat de herstel code niet gewijzigd kan worden, omdat de rekening nummer in 2004 is opgezegd. En dat ik aan mijn betalings verplichting voldaan hebt. Dat was mijn enige oplossing.

John de Rooij
Sun, 07/20/2008 - 05:51

Ook U Mevrouw Visscher heeft een cursus Nederlands nodig het is namelijk "Het BKR" en niet "De BKR" Dus de Heer Wilders heeft gelijk! Proost Geert! En hoe je haar zit dat maak je zelf wel uit, BKR of niet!

John de Rooij
Sun, 07/20/2008 - 06:09

Veel geluk met je vrouw uit Hongarije Geert, dankzij alle misbruik van "Nederlanders" ben je nu al een crimineel als je te laat hebt betaald even, gelijk voor 8 jaar, zelfs als het je schuld NIET is! En je onschuld bewijzen? Jaaaa leuk! Honderd brieven schrijven zonder resultaat! Bandjes aan de telefoon of vage mailtjes! De misdaad loont, dat willen ze zelf hiermee! Sterf BKR!

Jurrie Boon
Mon, 07/28/2008 - 02:47

Kun je met een H code alsnog een lening aanvragen voor een studie?

Tom
Thu, 12/11/2008 - 17:01

Ook ik snap het niet goed ben ik bang.

Ik heb ooit eens een eigen woning gehad en die heb ik verkocht. Door die verkoop heb ik ineens de openstaande hypotheek kunnen aflossen en allerlei andere kosten die er bij kwamen kijken heb ik ook in 1 keer kunnen betalen. Nadat de verkoop helemaal rond was bleef er uiteindelijk niets over. Maar veel belangrijker, ik had ook geen schulden. Nou das hardstikke mooi toch? Toch?

Dit is inmddels precies 5 jaar geleden.

De afgelopen 12 jaar werkte ik voor dezelfde werkgever (en nu nog steeds), ik werk 40 uur per week, ik doe elk jaar netjes mijn belastingaangifte, alle huidige vaste maandlasten worden netjes betaald en ik heb zelfs de luxe positie om elke maand een paar tientjes aan de kant te kunnen leggen om te sparen voor een zomervakantie met het hele gezin. Nou beter mag je je eigenlijk toch niet wensen toch? Toch?????

Maar nou wil het geval dat mijn salaris nou niet echt super geweldig is en dus kan ik mij geen dure aankopen veroorloven. Dus wat dacht ik? Ik bestel een nieuwe laptop bij een postorderbedrijf die ik dan in termijnen kan afbetalen want ik heb nu geen 600 euro liggen om een nieuwe te kopen.

Vol verwachting klopt mijn hart wanneer ik de postbode voorbij zie komen en mij een brief van het betreffende postorderbedrijf door mn brievenbus naar binnen werpt. Ik open de brief en zie tot mijn verbazing er in staan dat ze GEEN krediet voor mij kunnen/mogen openen en dat ik het volledige bedrag van het bestelde artikel binnen 14 dagen moet betalen en zo niet dan gaat de bestelling niet door. Dus ik balen en heb dat aan mn vriendin laten zien. Ze begreep er niets van en haar eerste reactie was heb jij ooit een keer een rekening van hun niet betaald dan ofzo?. Dus ik zei tegen haar dat ik uberhaupt nog nooit iets bij hun heb besteld.

Vervolgens logt ze in op de website van het betreffende postorderbedrijf en zij plaatst exact dezelfde bestelling maar dan dus op haar eigen naam. De volgende dag stond er een autootje van selektvracht voor de deur die ons de laptop kwam brengen. En dat terwijl mn huidige partner niet werkt en dus ook geen inkomsten genereert en zelfs de afgelopen 10 jaar niet eens een vast contract heeft gehad.

Snap ik het dan nou niet of hoe zit dat nou?

Ander voorbeeld : Ik wilde een paar maanden geleden voor het eerst van mn leven (ja ik ben nog maagd) een abbo afsluiten voor een mobiele telefoon.
Samen met mn vriendin vrolijk een telecom winkel binnen gestapt en die vriendelijke meneer wilde ons wel helpen. Ik heb hem verteld dat ik nog maagd ben op dat gebied en hij moest er enorm om lachen (???) en vervolgens begon hij uit te leggen welke abbos er zijn en welke toestellen je er dan gratis bij krijgt. Na goed voorgelicht te zijn had ik een keuze gemaakt en moest ik een identiteitskaart of paspoort laten zien en een recente bankafschrift. Nou zo gezegd, zo gedaan en verhip... de aanvraag werd geweigerd. Die beste verkoper dacht dat hij een foutje had gemaakt tijdens het invullen van al die gegevens en dus heeft hij het nog een keer gedaan en weer kreeg hij een weigering van het systeem. Toen vroeg hij aan mij of ik mischien nog openstaande rekeningen heb bij de KPN. Nee dus want ik heb nog nooit een contract afgesloten met de KPN en zoals gezegd ik was nog maagd. Dus toen heeft hij het nog een keer geprobeerd en weer werd ik geweigerd. Toen ging de verkoper bellen met het hoofdkantoor en ook daar kreeg hij te horen dat ik geen abbo mocht. Dus ik vroeg waarom en dat konden ze me niet zeggen maar wat ik wel kon doen was contact opnemen met een soort van overkoepelende organisatie van providers om te vragen hoe dit nou kon (kan even niet op die naam komen). Dus ik er naar toe gebeld en nadat ik mijn naam, achternaam en geboortedatum had doorgegeven kreeg ik doodleuk te horen meneer, als u een abbo wilt zult u ons eerst 500 euro moeten betalen en als u na 1 jaar elke maand netjes de kosten van het abbo hebt voldaan krijgt u die 500 euro weer terug. Dus nadat ik weer op mn stoel was gaan zitten heb ik nog gevraagd waarom ik die 500 euro moest betalen. Hij kon daar geen antwoord op geven maar bij het aanmelden van een abbo op mijn naam kreeg hij een negatief advies en dus word ik bij welke provider dan ook standaard geweigerd. Dus toen heb ik hem gevraagd hoe ik dat negatieve advies kan omzetten naar positief toen kreeg ik als antwoord sorry meneer maar daar kan ik niets over zeggen.

En dan ben je dus echt uitgeluld... inmiddels heb ik een pre-paid kaartje want blijkbaar ben ik niet goed genoeg voor een abbo volgens de providers. Maar dan vraag ik mij toch echt af hoe die providers dan aan dat advies komen. En dat kan dan maar vanaf 1 plek komen en dat is van het BKR. Maar dat snap ik dan weer niet van het BKR want ik heb geen schulden. Dus waarom kan ik dan geen abbo afsluiten? Waarom mag ik niet in termijnen betalen bij een postorderbedrijf. Waarom??????

Maarten
Tue, 01/13/2009 - 18:44

wil graag laten weten dat wanneer eeb schuld volledig is afbetaald dan pas doe cokf jaar in gaan

sandra@Tom
Mon, 03/02/2009 - 11:23

misschien zou je even naar je bank kunnen gaan, kost 4,50 en kun je je bkr gegevens inzien. legitimatie mee en 4,50
voor hetzelfde geld heeft iemand op je naam iets gekocht kun je aangifte doen etc

succes ermee

Johan
Wed, 09/02/2009 - 22:36

Het schijnt dat je je BKR makkelijk kan verwijderen. Ik heb zoiets gelezen op www.bkr-verwijderen.nl

Weksel
Fri, 09/18/2009 - 12:18

Ik ben inderdaad ook op bkr-verwijderen.nl gestuit. Maar er zal wel een behoorlijke adder onder het gras zitten. Lijkt mij namelijk te mooi om waar te zijn. Kost wel eerst €9,95 om een document te mogen downloaden waarin beschreven staat hoe je dit moet aanpakken. Is er iemand die dit al eens geprobeerd heeft?

Ben benieuwd!

ATje
Fri, 10/02/2009 - 20:34

Ik heb hem net gedownload en er zitten bruikbare tips bij.
Ook ik ben, door toedoen van mijn ex die vrij slinks was/is, bij BKR terecht gekomen en ik heb een A2 kruisje achter mijn naam sinds 2003.
Nu ben ik samen met mijn huidige partner bezig een huis te kopen en de banken zeggen nee...
6 jaar na dato. Bizar.

ano
Mon, 10/12/2009 - 07:59

Als je alle schulden hebt afgelost bij incasso bureaus en deurwaarders krijg je een letter h .. verdwijnt deze letter h ook na 5 jaar of krijg je die voor het leven.

hoi
Sat, 10/24/2009 - 02:01

Nu ik dit allemaal lees weet ik niet wie ik moet geloven.
BKR, die zegt dat je na 5 jaar verwijderd wordt of deze mensen met ervaring die beweren dat dat niet zo is.

Toen ik minderjarig was wou ik graag een abbonement op een toestel. Dus me moeder tekende voor mij, maar moest mijn abbonement zelf betalen. Ik was toen 17 en kon niet echt helder de gevolgen inzien van wanbetalen.
Ik wist niet eens wat BKR was. Ik betaalde ook alleen wanneer mijn stufie binnenkwam. Maar ik was het 1 keer vergeten en kwam er een aanmaning brief van t-mobile op de bus. Toen had ik het alsnog betaald na die brief, en dacht dat er geen problemen waren.

Nu 2 jaar verder ben ik al 19 en heb een abbo op mijn eigen naam...
Me moeder heeft laasts een visa card aangevraagd en die wordt nu gewoon geweigerd.

Wat blijkt; ze is aangemeld bij het BKR.
(DOOR MIJ DUS DESTIJDS).

Ik vind dit echt niet kunnen en dat je zo snel aangemeld kan worden voor het BKR. Want het tast blijkbaar gewoon je hele leven net als een strafblad.

Ik maakte mezelf wijs dat het over 3 jaar alweer is verdwenen van BKR, maar nu ik de reacties hier lees heb ik er weinig hoop van.

Ik vind het ook niet redelijk en billijk. Want me ouders hebben 10 jaar geleden een hypotheek afgesloten, die ze al 10 jaar netjes op tijd betalen. En dan door 1 incident voor een bedrag van 40 euro, wordt je erop beoordeeld.

Ik snap dit gewoon niet...En ik vind het echt klote dat dit door mij komt...

Heeft er iemand misschien tips of suggesties hoe ik mijn moeder kan helpen hieruit te komen :S

Groetjess!

mieke
Sat, 11/21/2009 - 15:42

19 april 2002 van mijn schuld af, betekend dat ik nu 21 nov.
2009 er van af zou zijn.Niks hoor ik sta na meer als 7 jaar nog steeds geregistreerd !!!!!!!

Mevrouwtje
Tue, 11/24/2009 - 11:13

Dat bkrverwijderen.nl is dat nou wat of niet?? Ik lees bruikbare tips(??) Betekent dit dat je een A-code kunt weghalen? Wij hebben ook een A2 kruisje achter onze naam echt superkut want we kunnen echt niks nu, tenzij dat bkrverwijderen wel iets is...kan iemand mij dat vertellen?

Erris
Mon, 11/30/2009 - 20:22

BKR is niet de enige hoor die niet mee werkt aan een schone lei, ook experian wil dit niet doen, als je daar geregistreerd staat st je daar voo 8 jaar ipv 5 jaar, dan heb je naast experian ook nog een preventel en deze doet exact het zelfde als experian en BKR niet meewerken aan een gerechtelijk uitspraak, de regering heeft het te druk met geld uitgeven aan andere landen dan het hier in Nederland laten.

Henk
Mon, 12/21/2009 - 17:22

Johan is zelf de man achter bkr-verwijderen.nl. In werkelijkheid heet hij Reinier en is hij veroordeeld voor oplichting. En daar is hij nu weer mee bezig.

Rahul
Wed, 01/27/2010 - 07:06

ik heb zoveel a codesssssss maar ja als ik een jackpot wint betaal ik alles ik kan niet bkr vrij worden want ja leeft van een uitkering mang hebt niks pinaar als een moer

boze moeder
Wed, 01/27/2010 - 22:58

Wij staan bij de BKR met een A codering omdat in augustus vorig jaar een automatische incasso van : 4,95 euro bij de Vodafone niet is afgeschreven! Dat verzin je toch niet!!!!!! Ik ben toch zo verschrikkelijk boos....

Mavank
Sat, 02/06/2010 - 23:59

Tikfout gemaakt bij een overboeking. Hierdoor exact 5 euro te weinig overgemaakt naar Vodafone.

Nu een BKR codering. Net als boze moeder ben ik erg boos en ga hier zeker werk van maken.

Als Vodafone niet corrigeert (en ik heb van de bank begrepen dat ze een reputaie hebben hoog te houden), zal ik me hier volledig in vast bijten en zal ze het in ieder geval een hoop tijd (en geld) gaan kosten.

Peter
Sat, 02/13/2010 - 15:59

Tja, het is niet de schuld van het BKR. Het BKR is een in principe gewoon een databank. Maar providers en banken ect. zijn te makkelijk met het stooien van coderingen. Ze zouden ook een contact op kunnen nemen met hun klanten voor er misverstanden ontstaan m.b.t. een codering die een hele rompslomp betekent in je financiele vrijheid.

Mvg Peter

miss muppet
Sat, 03/13/2010 - 08:11

als je bij vodafone een abbo neemt sta je ook al gelijk geregistreerd bij het bkr,of je nu netjes betaald of niet.
Altijd netjes betaald en toch een registratie,hoe verzin je het.

cendy
Sun, 04/11/2010 - 15:08

Hallo Allemaal,

als je te horen krijgt dat een BKR registratie hebt dan kun je het beste eerst de papieren opvragen via een bank. dan weet je wat en bij wie er geregistreerd staat.

voor de telefoon abbos heb je preventel. dit staat los van de BKR en je kan via de providers verzoeken de melding weg te halen mits je bewijs dat er niets mis is of dat je netjes betaald hebt. ik verder niet of men daar ook een bewaar termijn gehanteerd wordt.

het BKR is er niets voor niets want er zijn mensen die misbruik maken van leningen en dan niet betalen.

echter moet je alles goed in de gaten houden als je daar geregisteerd staat, je staat er bv al geregisteerd als een lening of hypotheek heb echter zijn dan positieve registraties.

maar als men een achterstand krijgt dan krijgt men een negatieve registratie en dat levert dan problemen op bij aanvragen voor hypotheken, leningen en abbos.

als je de papieren op vraagt bij het BKR krijg je een lijst met eerst de adres gegevens en daarna de lijst met de registraties controlleer deze gegevens goed !!!!!

mocht je van mening zijn dat het niet klopt dat kun je de instantie die de geregistratie daar heeft laten plaatsen aanschrijven.

als de als de achterstand of lening ingelost is dan wordt er een einddatum geplaats. 5 jaar na deze einddatum vervalt deze. let op dit kan soms wel ff duren dus een briefje sturen naar het BKR om ze wakker te houden werkt in je voordeel.

het is niet waar dat als een lening afgemeld is dat de instantie dan niets meer kan wijzigen dat kan wel degelijk.

onderstaand mijn ervaring:

Ik heb in WSNP gezetten met veel plezier. klinkt gek maar door die regeling heb ik alles kunnen betalen en kan ik weer iedereen recht in de ogen aankijken. iedereen die in de wsnp komt krijgt een info pakket waarin staat dat men geregistreerd staat bij het BKR. deze registratie verdwijnt inderdaad na het beeidigen van de wsnp maar als men al registraties heeft ivm achterstand dan blijven die wel staat alleen wordt per einde wsnp die BKR registratie vermeld met een einddatum, vanaf die einddatum gaat de bewaar periode van 5 jaar in.

wij hebben in november 2005 met een schone lei de wsnp beeidigt, de schone lei houdt alleen in dat de schuldeisers niets meer van je te eisen hebben. dus de negatieve BKR registraties blijven wel staan.

nu hebben wij 3 meldingen waarvan de einddatas niet klopte. 2 hebben de einddatum laten aanpassen en 1 gaat het nu nog doen. wat inhoud dat we per november dit jaar klaar zijn. ik begrijp het helemaal dat we nog geregisteerd staan want we hebben inderdaad achterstanden gehad dus tja eigen schuld dikke bult.

tevens is het zo dat je altijd een melding van de instantie moet hebben waarin staat dat ze je negatief gaan registeren bij een achterstand. een gewone registratie ivm het afsluiten van een lening of hypotheek mag altijd.

dus mijn tip, vraag de papieren op bij het BKR en ga dan kijken hoe en wat. altijd er achteraan zitten als het niet klopt. hier hoef je vaak geen advocaat voor te nemen want je kan gewoon zelf die instanties aanschrijven.

bewaar alle reacties van zowel BKR als de instanties komt je er niet uit ga dan naar rechtsbijstaat, rechtshulp en als laatste naar een advocaat, dit omdat de 2 eerste goedkoper zijn dan een advocaat.

heel veel succes.

lieke
Mon, 05/03/2010 - 23:28

Ik ben sinds mei 2006 uit de wsnp, schone lei gekregen. Ik begrijp uit alle verhalen dat ik niet kan verwachten dat mijn notering bij de BKR automatisch verdwijnt. Wat is wijsheid, nu al aktie ondernemen of afwachten tot volgend jaar mei. Ik hoor het graag van iemand.

dropje
Wed, 05/05/2010 - 14:15

Ik ben samen met mijn man bezig met een hypotheek, na aanvragen bleek dat er een registratie stond van 2001, natuurlijk meteen de gegevens opgevraagd bij het bkr, en er bleek iets fout te zijn gegaan met afmelden.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik door de rabo van waaruit de registratie stond fantastisch ben geholpen, want toen ik hierover belde zijn ze meteen aan het werk gegaan en hebben ondanks dat het volgens jullie niet kan als een rekening al is afgesloten, het toch voor elkaar gekregen om de registratie met terugwerkende kracht af te melden.
Nu is het alleen nog wachten op het schonen van de gegevens bij het bkr ( hoe vaak doen ze dat eigenlijk?)
want hij staat wel al als afgemeld per 2002 dus valt hij bij de eerstvolgende schoning meteen weg.
Heb het ook meteen laten checken door mijn eigen bank en het is dus echt gebeurd.

Wat dat betreft een pluim voor de medewerker van de rabo.

Maartje
Tue, 05/11/2010 - 16:25

Oh oh, dit beloofd niet veel goeds. Ik heb zelf ook vanwege een orange abb. een A code. Ze zeggen dat er wel een H code kan worden geplaatst maar gaat de BKR dat ook aanpassen en zoja, krijg je dan wel een hypotheek?? Ik ben bang dat ik mijn droomhuis wel kan vergeten nu..weet iemand hoe die procedure werkt?

jori
Tue, 06/15/2010 - 21:30

Kan iemand mij iets vertellen over registratievrij.nl?? of er iemand ervaring mee?

Esma Soyer
Wed, 06/23/2010 - 16:59

Ook ik heb mezelf helaas het slachtoffer laten worden van een ex-vriendje, die naar hartelust vanalles bestelde op mijn naam, want hij kon als zzp-er die net was begonnen nergens krediet krijgen. Als je bijna 5 jaar met iemand samen bent en je trouwringen liggen al gegraveerd klaar bij de juwelier, ga je er vanuit dat dat toch geen probleem moet zijn, zeker niet als je vent 1800 euro per week binnenbrengt.

Enfin, ik bleef dus achter met 60.000 euro schuld op mijn naam, op zich nog geen probleem want mijn krediet was prima, hypotheek als onderpand etc, dus nooit gezeur gehad. Totdat je opeens een nieuwe directeur krijgt die zijn handjes niet thuis kan houden, je vervolgens niet wordt geloofd door je collegas en PZ mensen en je dus je biezen kunt pakken!

Het is niet erg om een krediet te hebben. Dat is zelfs heel normaal. Alleen wanneer je het niet meer kunt betalen verandert je hele wereld. Geen telefoon abonnement, geen internet abonnement, geen hypotheek.

Het wordt nog veel erger! Ik ben goed opgeleid en kon een leuke baan krijgen bij een bank. Daarvoor wordt je gescreend en ook je BKR gegevens worden erbij gehaald. Ik heb mijn schulden ondertussen netjes afbetaald tot op de laatste cent en als het goed is wordt je codering dan gewijzigd en 5 jaar bewaard alszijnde iemand die schulden heeft gehad die zijn betaald (oranje notering). Kennelijk gebeurt dat niet of niet zo snel. Ik heb met handen en voeten uit moeten leggen wat er gebeurd is, mijn hele prive leven en vuile was op tafel moeten leggen, alle brieven met bewijs van algehele voldoening voor moeten leggen van de schuldeisers en uiteindelijk was de FOUTIEVE, niet aangepaste BKR notering, die ik zelf ook had aangevraagd ter controle, leidend! Oftewel, je kunt een leuke baan dus ook wel op je buik schrijven!

Vroeger vroeg je een VOG aan bij je gemeente als je bij een bank o.i.d. wilde werken. Nu bepaalt een BKR notering of jij wel kredietwaardig genoeg bent om bij hun bank te werken.

Ik zal er dan ook alles aan doen om te zorgen dat mijn notering op de juiste status komt te staan, al moet ik het 10 keer opvragen. Dat kan ik ondertussen nl. weer betalen, omdat ik geen schulden meer heb en omdat ze bij andere bedrijven (gelukkig nog) niet zo moeilijk doen.

BKR... bedankt!

Esma Soyer
Wed, 06/23/2010 - 17:07

"miss muppet 13.03.10 7:11

als je bij vodafone een abbo neemt sta je ook al gelijk geregistreerd bij het bkr,of je nu netjes betaald of niet.
Altijd netjes betaald en toch een registratie,hoe verzin je het. "

Bij vodafone melden ze je gewoon alvast aan omdat hun maandfacturen voor geen meter kloppen en veel te hoog zijn. 100 euro voor 10 minuten bellen per maand en 2 sms-jes :S

Die lui zijn gewoon geschift en moeten opgedoekt worden.

TIP voor iedereen die geen abo kan krijgen: tegenwoordig is er Simpel, daarmee kan je bellen en sms-en (dus geen internet) en kun je ook afsluiten als je een BKR notering hebt. Je betaalt 1 malig een half jaar de kosten vooruit + inschrijfkosten die varieren tussen 10 + 6 X 2,50 tot 10 euro, in mijn geval 70 euro en de rest betaal je per maand. Ik bel normaal en sms af en toe en ik ben nu elke maand niet meer dan tussen de 5 en 10 euro kwijt. Met beltegoed was ik 100 euro per maand kwijt. Als je al genoeg schulden of andere kosten hebt, is dat een groot verschil.

www.simpel.nl (is gewoon van kpn, dus geen bedrog).

Caranza
Wed, 07/21/2010 - 13:18

Wel betaald, toch geregistreerd !!!!
Inmiddels 8 jaar gelden 8 gulden betalingsachterstand (vergissing) bij Ben.
Tot nu GEEN zakelijke bankrekening, geen telabo, geen hypotheek. Hahaha, ik heb 110.000 pj en een abo van 6 euro bij T-mobile wordt geweigerd. Kom je uit buitenland koop je gewoon een CLS mercedes zonder gegevens uit het verleden. Raar land.

Just me
Thu, 07/22/2010 - 14:37

Het is algeheel bekend dat je een BKR registratie krijgt bij het afsluiten van een tel. abonnement. Ongeacht welke profider je kiest. De bank ziet dat deze registratie i.v.m. een telefoon abonnement is en maakt hier geen problemen van met het afsluiten van een Hypotheek.
Nu zit ik in een situatie waarbij ik 2 BKR registraties heb van 3 jaar geleden. Dit veroorzaakt door scheiding, verhuizing etc etc. Post kwam op oude adres binnen en mijn ex heeft mij hier nooit van op de hoogte gebracht. Hierdoor nu 2 registraties van Otto en Wehkamp op mijn naam met een totaalbedrag van 400,--! Nu sta ik op het punt om met mijn huidige partner een woning te kopen.
Nu is mijn vraag, weet iemand het zit als 1 van de 2 een BKR registratie heeft. Kan je dan evengoed een hypotheek afsluiten of gaan banken je weigeren? Ondanks het feit dat wij eigen geld hebben opgebouwd en al jaren lang geen schulden e.d. hebben.

Gr.,

Just me

ik
Fri, 07/23/2010 - 21:43

ik was getrouwd door een scheiding omdat mijn man een ande leuker vind.
ik wou zo graag in de koo woning blijven ik hoef mijn ex man niet uit te kopen , maar ik was afgewezen niet genoeg inkomen.
ik ben nu op nieuw getrouwd maar mijn man heeft een a2 codering we willen alleen maar een naams wijzeging mijn ex man er uit en mijn man er in kan dat met bkr code

Lian
Mon, 09/06/2010 - 17:34

Beste mensen,

Over de BKR het volgende. Na de LAATSTE aflossing gaat de bewaartermijn van 5 jaar in. Alle gegevens blijven nog 5 jaar staan en verdwijnen nadien automatisch aldus het BKR. Dat klopt ook maar dan moet het krediet of telefoonabonnement wel zijn afgemeld en daar zit hem nou juist de kneep vaak wordt dat veel te laat of helemaal niet gedaan. Ook is het zo dat is als een krediet of telefoonabonnement eenmaal is afgelost/opgezegd en in de bewaartermijn staat dat er helemaal niks meer aan te veranderen is, ook volgens het BKR dan.
Maar liefst 51% Van de negatieve coderingen is ONTERECHT!!!! Dit zijn de cijfers van het BKR zelf. Hoe kom je dit aan de weet? Vraag aller eerst zelf je BKR gegevens op dan weet je door wie en hoe je gecodeerd staat. Kredietverstrekkers en telecom providers zijn volgens de regels van het BKR verplicht je te melden dat ze je gaan coderen , doen ze dit niet dan moeten ze de negatieve codering verwijderen omdat ze zich niet aan de regels hebben gehouden. Dit komt heel erg vaak voor, bewaar dus goed alle brieven. Heb je een afgelost krediet ? Ga dan na of de einddatum op de bkrgegevenns overeen komt met de laatste aflossing, dat moet de werkelijke einddatum zijn klopt dat niet schrijf de kredietverstrekker dan aan, doe een kopie bij van je laatste aflossing en van je BKR gegevens en vraag om een correctie. Heb je een codering maar je achterstand is ingehaald vraag de bank dan de codering te verwijderen of te herstellen als je een H codering hebt doen de meeste banken er vaak ook niet moeilijk over als je een lening of hypotheek wilt. Sta je gecodeerd voor een relatief klein bedrag dan zijn de meeste telecomaanbieders of kredietverstrekkers ook wel bereid de codering te verwijderen. Kortom je kan heel veel zelf proberen om je registratie te laten verwijderen. De meeste mensen weten dit niet eens en laten het gewoon gaan terwijl het heel veel ellende kan schelen als je er wat moeite voor doet. Het is daarom erg belangrijk alle correspondentie van kredietverstrekkers of telecom aanbieders te bewaren.
In het kort:
1 Vraag je BKR gegevens op, dit kan bij elke bank.
2 Ga na of het klopt wat er in de gegevens staat.
3 Als je gegevens niet kloppen neem dan contact op met de gene die je gecodeerd heeft en niet met het BKR zelf want die doen niks verder, die registreren alleen maar en meer niet.
4 Zoek je bewijsstukken bij elkaar waaruit blijkt dat de codering niet terecht is.
Schrijf een brief aan de gene die je gecodeerd heeft en verzoek om en correctie.
In de meeste gevallen wordt dit verzoek wel gehonoreerd als je goed kan onderbouwen.
5 Doe dit altijd schriftelijk en verstuur aangetekend het liefst nog met handtekening retour en maak een kopie van je brief, zo heb je altijd een bewijs dat je daadwerkelijk hebt geschreven.

Mij is het gelukt om 3 coderingen te verwijderen en van een A2 een AH te maken.

Gewoon proberen dus en ga niet in op sites die beweren dat ze je registratie kunnen verwijderen want dat is niet zo de enige die dat kan is degene die je gecodeerd heeft . Trap daar dus niet in het kost je veel geld en levert je niks op.

Veel succes ermee allemaal.

Lian
Mon, 09/06/2010 - 17:44

Deel 2

Elke kredietvorm of telefoonabonnement wordt bij het BKR geregistreerd is als de aanbieder zogezegd " lid" is van het BKR. Met de registratie op zich is niks mis, op enkel een registratie zal geen enkele bank een lening of hypotheek weigeren. Een probleem wordt het pas als er bij de registratie een CODERING komt. Welke dat zijn ga ik niet niet opschrijven als je even zoekt op het internet kom je daar zo achter. Er is dus verschil tussen een BKR Registratie en een BKR Codering. Als ik alle reacties zo lees is daar nog wel eens wat verwarring om.

Een vriend
Mon, 09/13/2010 - 20:39

ik word misselijk van al die verhalen, maar zo zit onze maatschappij in elkaar, als je een keer in "hun" ogen iets verkeerd hebt gedaan dan heb je geen recht meer, maakt niet uit wat jou situatie was of is en wat voor mens je bent.....BKR Strafblad etc...gaat heel makkelijk en de gevolgen blijven altijd je eigen schuld terwijl je schuld betaald en je straf al lang afgezeten is.... en al die bedrijven die je keer op keer naaien de laatste cent van je kleine salaris eisen die komen er wel mee weg. Als je mij vraagt vragen hun gewoon erom om opgelicht te worden ik ga nooit mee een rekening betalen en ik zoek werk bij het BKR ga alles en iedereen verwijderen en vervolgens steek ik de boel in de fik! laat je niet naaien!!!

francis
Wed, 09/15/2010 - 01:26

Ik wil even reageren op bovenstaande berichten.Ik vind het raar dat er nog niemand aan gedacht heeft om een zaak aan te spannen tegen bkr want wat geeft hun het recht om zonder jullie toestemming gegevens te verstrekken aan derden.Ik vind het het zowiezo al raar dat een bkr mijn gegevens heeft ik heb hen nooit gevraagd iets te noteren voor mij en ik heb ze ook nooit geen toestemming gegeven om dit aan banken door te geven.Daarbij komt ook nog dat heel nederland wel een schuld heeft en in deze tijd helemaal want er zitten duizende mensen in de ww en daardoor in de schulden en dan niet te vergeten de banken zelf die er zelf voor gezorgd hebben dat er een crissis is en dat daardoor heel veel bedrijven over de kop zijn gegaan.Mogen we dan straks allemaal geen lening meer aanvragen of een hypotheek aanvragen? Ik vind dit een hele vreemde zaak.Ik vind dat of dat er nu wel of niet is afbetaald de banken daar zelf verantwoordelijk voor zijn en ook de bedrijven.En waarom moet dat nog geregistreerd worden bij een bkr dat is allang achterhaald want er zijn genoeg mensen die weer gewoon een lening hebben of een hypotheek.Dus het is van hypotheekverstrekkers gewoon willekeur.Als je verhaal maar goed genoeg is dan verstrekken zij een hypotheek en als ze je niet geloven dan krijg je er geen.Ik vind dat het bkr er een potje van maakt en dat zij hun bestanden beter bij moeten houden of ze moeten er mee stoppen want ze benadelen vele mensen met hun verkeerde gegevens.Dus als je nooit een lening hebt gehad en ze hebben verkeerde persoonsgegevens ingevuld nou dan ben je mooi de sigaar.Dus bkr stop er maar mee of houd je bestanden beter bij want hoe kan het in godvredesnaam zo zijn dat iemand er na 6 of 8 jaar nog steeds in jullie bestanden staat.Als je een schuldregeling hebt dan gaat dat 3 jaren duren en dan gaat het nog eens 5 jaar duren dus in totaal 8 jaar voordat je bij bkr uit het bestand bent gehaald.Maar na wat ik hierboven hoor klopt dat niet want er zijn mensen die er al veel langer staan dat kan dus niet.Dus klopt het systeem niet.Dus mensen die er al 8 jaar staan horen te worden verwijderd en met een schone lei te kunnen beginnen.Daarbij komt ook nog dat als mensen een betalingsachterstand oplopen bij bv een tellfort of tmobile zij gewoon een hypotheek moeten kunnen krijgen want dat staat in geen verhouding met een hypotheek dus groote onzin om daar mensen voor te straffen.Ik vind al iemand een schuld heeft dan moet het bedrijf daar zelf maar achteraan gaan en een fatsoenlijke regeling treffen. En als ze dan niet betalen kunnen ze ook gewoon een deurwaarder inschakelen.Dus allemaal onzin die hele bkr zij zorgen ervoor dat er helemaal geen hypotheken meer kunnen worden verstrekt.Dus uiteindelijk komt de huizenmarkt in het slob net als nu door bkr.Hoe kun je nu zien of iemand betrouwbaar is door gegevens te verstrekken volgens mij kan een bank of hypotheker dat beter bepalen dan een bkr door gewoon een gesprek aan te gaan met de klant en goede afspraken te maken met elkaar op papier en met goede voorwaarden.Ik vind dat iedereen in nederland een huis moet kunnen kopen ongeacht leeftijd,ras.Er moet natuurlijk naar het inkomen worden gekeken maar dat je ook een vaste baan moet hebben dat is ook al achterhaald want de meeste mensen werken via uitzendbureaus of hebben een bepaaldtijdscontract omdat bedrijven gewoon geen vaste contracten meer geven.Dus dan kan heel nederland straks geen hypotheek meer krijgen.Dus banken denk hier maar eens goed over na voordat je jezelf de das omdoet en maak gewoon goede afspraken zorg ervoor dat je de hypotheek via een automatische incasso geind wordt en dan heb je al die problemen niet en zorg dat mensen een goede verzekering hebben als ze arbeidsongeschikt worden of in de ww komen dit moet gewoon een eis zijn als mensen een hypotheek krijgen via een bank.

Ex-Saniet
Fri, 09/17/2010 - 01:07

Ik las ergens dat registratie van 5 jaar naar 2 jaar word teruggedrongen???.
economie puls geven?.Of BKR onder druk zetten?.

Ik heb 4 jaar in de sanering moeten afbeulen,zweten,natuurlijk gaan ik na schone lei niet meteen naar de bank om weer geld te lenen,das logisch!.

maar na 2 jaar,wil ik wel hypotheek echter het is BKR coderingen die dit belemmeren want 5 jaar is dan wel erg lang.

BKR houd gewoon alles bij,a la aangiftes Politie en na jaren kan men dit tegen je gebruiken,het is gewoon bijhouden van alle leningen die je bent aangegaan waarom?ik heb hier ook niet voor getekend maar is wettelijk geregeld..

Omdat het wettelijk is geregeld,en juist om ons zelf te beschermen zit er wel wat in,en \omdat er wel wat in zit hebben wij er dus NIKS aan..

Omdat wij er NIKS aan hebben deugd BKR niet,BKR coderingen niet en is 5 jaar erg lang mee eens..2 jaar zou een vereffening opluchting zijn afwachten maar..

TIP:de lijst staat onder de vragen op BKR website,deze lijst benoemt alle deelnemers die BKR informeren en vice versa informatie opvragen alvorens lening of wat dan ook te verstrekken,bekijk deze lijst en ontloop iedereen op deze lijst wellicht dat U instanties vind die niet samenwerken met BKR en geld kunt verkrijgen heel veel succes..

Voor € 4,95 en legitimatie bij je bank kom je ook heel ver als je zelf alles opvraagt hoe je staat bij BKR?.

je ontvangt dit binnen 1 week,neem deze lijst over jezelf,je coderingen eens goed onder de LOEP en ga dan alle coderingen en instanties NA trek zelf je conclusies over terecht,onterecht..

er klopt heel veel niet,volgens ons maar uiteindelijk zit er wel degelijk een bepaalde gedachtengang in alleen ik begrijp het niet als Ex-saniet,BKR-coderingen heb ik ook,ook ik kan NIETS belenen jammer....

ALS NIEMAND LEENT,MOET JE KIJKEN HOE ALLES VERANDERD...

sancas
Wed, 11/10/2010 - 13:39

Ik ben al 1 1/2 jaar bezig om mijn juridisch geschil met T-mobile op te lossen aangaande een ontrechte BKR A2 codering, de enige manier hoe ik kan aantonen dat de codering niet klopt is wanneer T-mobile mij een kopie van mijn dossier verstuurd, dit weigeren ze echter te doen ondanks dat ik gedaan heb wat hun vroegen namelijk een schriftelijk verzoek daartoe met een kopie id versturen naar het door hun opgegeven adres.
Na raadpleging van mijn rechtsbijstand hebben hun er nu een zaak van gemaakt en blijkt dat t-mobile niet serieus ingaat op verzoeken van particulieren.

Voor de mensen hierboven die registraties van een paar euro hebben door een fout met overmaken e.d. ik zou er werk van maken in de kleine letters van het telecom contract staat namelijk dat ze pas een negatieve codering mogen plaatsten na 80 dagen geen betalingen ontvang te hebben.

Lian
Fri, 11/26/2010 - 15:56

Beste mensen,

De verhalen hier gaan over het BKR maar wisten jullie dat er ook een Experian bestaat hier in Nederland, die zijn mogelijk nog erger dan het BKR. Die hebben een bewaar termijn van maar liefst 8 jaar. Dus als je eindelijk van je negatieve BKR registratie af bent en je kan nog steeds niks dan kan het wel eens zijn dat de Experian nog roet in het eten gooit. De lui zitten in Den Haag. Misschien dat de politiek dit bedrijf ook maar eens aan moet gaan pakken. Experian is een soort buitenlandse BKR maar is ook in Nederland actief. Als of dat BKR niet voldoende is, nee er moet nog zo nodig zon bedrijf hier de de boel komen verpesten. Registratie op zich is prima. Maar een moordenaar krijgt her in Nederland 3 jaar cel terwijl als je een achterstand hebt met een betaling en soms maar van een paar euro, zit je gelijk aan 5 jaar financieel TBS. Dus niet alleen het BKR maar ook Experian moet worden aangepakt,, ook misschien iets voor de politiek om zich over te buigen.

adje
Mon, 12/06/2010 - 12:20

Waar staan banken eigenlijk genoteerd als ze de zaak hebben bestolen dmv aandelenlease contructies , koopsompolissen, beleggingshypotheken enz
Mogen wij domme mensen aan deze oplichters wel gewoon ons spaargeld geven die ze vervolgens elders in de wereld weer verkloten.
Waarom zullen banken ons een hypotheek verstrekken tegen 4 % rente als ze 100 % gegarandeerde staatsobligaties kunnen uitlenen tegen 8 % rente.
Ze gebruiken BKR registraties om niet te hoeven uitlenen.
Ze gebruiken ons als belastingbetalers wel als ze zelf in de problemen zitten door hun eigen wanbeleid .
Hoe lang gaan we dit nog pikken mensen.

frenkie
Wed, 12/08/2010 - 00:05

Ik vind dat mensen die er al vijf jaar staan ongeacht of ze wel of niet afbetaald hebben hun registratie verwijderd moet worden want waarom staan sommige mensen er al 5 jaar of 8 jaar of zelfs 10 of 20 jaar dat is voor mij een teken dat het hele verhaaltje niet klopt.Want als je systeem stopt dan wordt het na vijf jaar verwijderd ongeacht of je wel of niet betaald hebt want dan moet de banken maar beter opletten.
En het moet niet zo zijn dat mensen tot in den treuren moeten boeten voor de fouten die ze in het verleden eens gemaakt hebben.Of is het zo dat alleen de mensen met een grote beurs nog maar kunnen lenen.Dit slaat nergens meer op.Het wordt hoog tijd dat de regering ingrijpt want als mensen weer gewoon kunnen lenen dan gaat het met ons land ook weer een stuk beter zelfs met de huizenmarkt maar dat snapt bkr zelfs niet.En wat heeft bkr met mijn problemen te maken dat gaat ze helemaal niets aan ik heb ze nergens om gevraagd of dat ze mij willen registreren en ook de banken niet.Het is gewoon te belachelijk voor woorden dat je als een crimineel behandeld wordt.

Petertje
Sat, 01/22/2011 - 01:54

Ja ja, heel leuk die BKR... Ik snap er ook niks van. Ik heb ooit een rekening van 70 euro over het hoofd gezien en sta nu dus bij de BKR geregistreerd, en dan wel voor 0 (!!!!!) euro met een codering A2.... De rekening is, nadat ik er achter kwam, gelijk betaald.Ik sta verder ook nog geregistreerd voor mijn schuld bij de IBG - een fiks bedrag, maar ik heb vorige week gewoon weer een nieuwe abbo bij T-Mobile afgesloten...
Ergens klopt er iets niet ! Opdoeken die handel !

erik
Fri, 02/11/2011 - 14:35

Ik las in 1 reactie het volgende. De registratie datum verdwijnt na 5 jaar, zelfs als de schuld niet is afgelost. De gene die de melding heeft gedaan moet namelijk je opnieuw aanmelden bij het bkr en dat wordt zeer vaak vergeten! Weet iemand hier meer van. Ik had namelijk zelf twee coderingen en onlangs geprobeerd een lening voor een auto te krijgen. Hier kreeg ik te horen dat ik inmiddels nog 1 codering had en de tweede in Juni dit jaar vervalt. Dit zou voor mij super nieuws zijn. Ik verwacht ook schuldenvrij te zijn in Mei. Inmiddels het geld voor de auto al via een bonus binnen maar een hypotheek zou ik graag hebben!

Lisa
Fri, 02/18/2011 - 21:37

Als alle registraties automatisch zouden vervallen na 5 jaar, zouden een hele hoop mensen veel lenen en nooit meer terugbetalen. Dan zou de economie van Nederland pas echt naar de kloten gaan.
Elke registratie vervalt 5 jaar nadat het krediet is terugbetaald of er een afspraak met de kredietvertrekker is gemaakt over het kwijtschelden van de schuld. Laat je niet gek maken door wild west verhalen op internet! Als je geld leent, betaal dan netjes terug, zoals je afgesproken hebt!!!

pierre
Fri, 03/04/2011 - 18:37

Ook wij hebben een a2 registratie opgelopen door een klein foutje van ons, overigens gaat het om een hele kleine bedrag.

En.... Ik ben slachtoffer geworden van oplichting. Ergens tegen betaling een bestandje gedownload om bkr coderingen te verwijderen. was op bkr-verwijderen.nl.
Niet betalen, niet downloaden. Het feit dat je een registratie hebt is al erg genoeg, maak het niet erger...

Richard
Fri, 03/18/2011 - 03:17

Voor wat betreft noteringen die voortkomen uit een telefonieabonnement kan ik vertellen dat deze zeker verwijderd zullen worden. De mobiele telefoonaanbieders hebben namelijk eind 2010 de samenwerking met BKR verbroken. Zij stellen nu onderling een zwarte lijst op. Dit kan voor veel mensen erg positief uitpakken.

Micha
Mon, 03/21/2011 - 12:17

BKR coderingen verwijderen via een website of andere instantie nooit geloven.
Dit kan helemaal niet!!!

Je mag zelf ook wel gaan nadenken voordat je zoiets aangaat. Bijvoorbeeld een bestand downloaden waarin staat hoe je de ccodering kunt verwijderen voor 10 euro of zoiets.

Mensen, dit kan echt niet!

BKR registratie is een geautomatiseerd systeem, en hier gegevens uit halen of veranderen door derden kan helemaal niet, dus trap nooit in die onzin dat iemand of een bepaalde instantie het wel kan.

Ook zie ik hier veel reacties over dat hun negatieve codering niet verwijdert is en er nog steeds in staat.
Ga ook hier nadenken dat de codering pas weg wordt gehaald 5 jaar nadat de achterstand hersteld is.

Dus ook als je uit de WSNP komt, gaat de 5 jaar pas in nadat je hieruit ben t gekomen.

zie ook: wsnp.rvr.org/faq.cfm?cat_seq=6554ABCC-CD43-2758-DE5568006C7063AB&vraag_seq=65660CBC-E651-B4C3-2C3AB69CD7007866

Ronnie & Colinda
Tue, 05/03/2011 - 20:08

Bedankt,,

Ik wilde net het bestand downloaden, geluk dat ik het niet heb gedaan.
Wij zijn schulden vrij maar door enkel een postorder bedrijf, waar nog een klein bedrag open stond kunnen wij geen hypotheek afsluiten.
Het gaat hier om 150euro die 3 jaar geleden is afbetaald met andere woorden 2 jaar wachten op een hypotheek!!!!

Tering BKR
Wed, 05/25/2011 - 14:24

Ga naar buitenland nederland is verkracht met die lompe regels die nergens opslaan

Rodi
Wed, 08/31/2011 - 16:59

mensen,

Gewoon en bank rekening open in Duitsland een laten storten jou salaries in de duitse bankrekening ... na 3 maanden ontvangen credit cards een lening zonder problem....dus weg met nederlandse banks een weg met bkr....

Frenkie
Mon, 11/28/2011 - 18:32

Nou ik ben bezig geweest met een lening in duitsland en dat zou ik rond moeten kunnen krijgen.Maar die willen dat je van te voren een bedrag van 247,00 aan Gebühr gaat betalen omdat die nachname nicht f?llig ist in dem niederlande.Nou mooi niet deze gaat niet betalen voor een contract waar ik nog geen cent van gezien heb en ook nog geen eens een contract van heb ontvangen.Ze worden met de dag gekker hahahaha.Maar het is inderdaad belachelijk dat je nergens meer een lening kan krijgen.Ik denk dat ik maar een rekening open in Duitsland en dan kijk ik wel verder want in Nederland kan alleen nog maar alles voor de mensen met een vaste baan en een vast inkomen.Terwijl er honderdduizend mensen voor een uitzendbureau werken of met een tijdelijk contract werken.Dat heeft de regering zelf toegestaan en nu zitten we met de gebakken peren.Alleen mensen met een vast contract krijgen alles voor elkaar zo gaat dat hier in Nederland.Het is gewoon schandalig dat er een bkr bestaat die derden inlicht over jou situatie dat is prive en ik vind dat bkr eerst toestemming dient te vragen of zij mijn gegevens mogen gebruiken.Ik heb ze nooit toestemming gegeven ik vind dat ze de privacy van de burger misbruiken.Waarom gaan jullie niet allemaal in duitsland of belgie een lening aanvragen volgens mij ben je dan beter af.Ik ben ook aan het zoeken naar iets in het buitenland want als de banken dan toch niet willen lenen nou dan niet dan verdienen ze eerdaags ook niets meer dat hebben ze dan aan zichzelf te danken.Daarnaast is het zo dat bepaalde rekeningen na zoveel jaren komen te vervallen dus waarom mag Bkr die dan laten staan als ze toch al vervallen zijn.Ik vind als rekeningen verjaard zijn of niet meer opeisbaar zijn dan dienen ze verwijderd te worden.Wat heeft het dan voor nut om die nog 5 jaar te laten staan.

Arme student
Wed, 12/14/2011 - 17:14

Ik heb een a-codering, omdat ik 17,59 heb betaald i.p.v. 17,95 heb betaald aan mijn SIM-only abonnement.

Het ging om een telefoonrekening van 12 december 2010, ik sta sinds 3 maart geregistreerd bij de BKR en Vodafone heeft mij 11 november jl. laten weten dat zij nog 36 cent van mij krijgen en dit verrekenen op de volgende factuur.

Dan ben je mooi in de aap gelogeerd!!

Jessica
Mon, 03/12/2012 - 15:16

Niet alleen het BKR is kut ook al die andere instanties!! Mijn vriend had vorig jaar al zijn schuld betaald en er staan nog 2 noteringen bij BKR omdat 2 zakkenwassers niet willen doorgeven dat alles betaald en hersteld is! Krijg dat maar eens in je eentje rechtgezet!!

Deprike
Thu, 07/12/2012 - 11:24

Mijn huidige partner heeft een A2 codering door zijn ex-vrouw. Deze heeft een rekening niet betaald en dus voor 100 euro welke ik uiteindelijk betaald heb deze codering als dank gekregen. Toen wij samen een huis wilde kopen kwamen wij hier achter. Heb een heel dossier opgebouwd. Zelfs een mail van de ING bank naar het BKR om deze codering eruit te halen maar dat doen ze dus niet. Vijf jaar wachten blijkbaar. Bij de Rabobank hebben we uiteindelijk wel een hypotheek gekregen omdat ze het hele verhaal dus serieus genomen hebben en ons geloofden. Nu zijn we dus al bijna 5 jaar verder en zou de codering er in Augustus af moeten zijn. Ben benieuwd. Raar trouwens dat BKR er met de nodige bewijzen de codering niet eruit haalt. Deze heb ik namelijk persoonlijk gebeld !!!!
Ik had de gegevens van de mail maar het heeft me niets geholpen. Alles betalen we altijd netjes op tijd maar door toedoen van een ex kom je dus gigantisch in de problemen. Maar niet de x vrouw, deze leeft er lustig op los en doet waar ze zin in heeft. Codering nee die heeft zij niet. Vraag me werkelijk af waarom we zo gestraft worden voor iets waar we niets aan kunnen doen en ook nog eens bewijs in handen hebben. Over een maand maar eens aan de bel gaan hangen bij BKR.
Ben het ondertussen wel een beetje meer dan zat.

Juro
Sat, 07/14/2012 - 13:39

quote : [b]
Rodi | 31.08.11 | 14:59

mensen,

Gewoon en bank rekening open in Duitsland een laten storten jou salaries in de duitse bankrekening ... na 3 maanden ontvangen credit cards een lening zonder problem....dus weg met nederlandse banks een weg met bkr....

[/b]

vraag : Werkt dit echt?, en is dat ook in Belgie bijvoorbeeld mogelijk?

MVG

Fancy char
Fri, 10/26/2012 - 03:01

Doordat ik in het ziekenhuis kwam te liggen had ik een betalingsachterstand, waardoor ik negatief geregistreerd stond bij het BKR. Via mijn collega kwam ik terecht bij www,bkrregistratievrij,nl Uiteindelijk hebben zij me verlost van mn negatieve registratie. Er is dus hoop mensen

Thomas827
Wed, 10/31/2012 - 20:31

Ze hebben 1 registratie van mij verwijderd en de andere op herstel geplaatst. Door de herstel codering sta ik nog steeds geregistreerd en lukt het niet om een krediet te krijgen. Heel vervelen maar ben wel blij dat de mensen van BKR Registratie Vrij me geholpen hebben hiermee.

richard
Wed, 12/19/2012 - 11:56

Thomas, hoe heb je de registratie eraf gekregen,of weet iemand anders dat.

Jos
Tue, 02/05/2013 - 01:15

Het bedrijf Bkrregistratievrij.nl is overgenomen door dynamiet nederland. Zij geven aan de betalingsachterstand vaak terecht is. Mij registratie hebben ze in ieder geval weten te verwijderen

Tetsuo
Fri, 02/22/2013 - 22:23

Ik lees veel verhalen hier, maar veel mensen moeten eens de regels erop na slaan. Volgens artikel 30 lid 3 van het BKR reglement moet een deelnemer (zoals een bank of postorder bedrijf) jou schriftelijk en tijdig waarschuwen dat ze een A codering kunnen gaan geven als je niet op tijd betaal. 9 van de 10 coderingen zijn daarmee al onterecht. Een cijfer achter de A heeft geen meldingsplicht. Maar als je een A2 codering heb heb je het al heel ver laten komen. Laten we eerlijk zijn.
Een verzoek tot aanpassing van de einddatum registratie werken de instanties ook wel aan mee. En anders BKR geschillen commissie. 22,50 betalen en bezwaar indienen. Als je in je recht sta krijg je dit ook. Maar wees reeel. Een A2 codering krijg je niet zomaar weg. Dan heb je toch minimaal 4 maanden niet betaald. Dan moet je een heel goed excuus hebben.

Heb geen Naam
Wed, 03/27/2013 - 22:17

Hallo allemaal
De BKR moet gewoon oprotten ze zijn Gewoon irritant en ze vallen de mensen zo maar aan en ze zetten ook een Mes voor de Keel dat de burgers Gewoon de pijp uitgaan met stress ENZ, Gewoon BOM Gooien.

Vincent
Tue, 05/28/2013 - 23:38

Via Dynamiet nederland kwam ik erachter dat ze me eerst vooraf schriftelijk moesten informeren en dat hadden ze bij mij niet gedaan. er veel regels maar krediet instellingen hebben daar lak aan die registreren klakkeloos. het bkr bellen had me ook niet veel geholpen die kiezen altijd partij van de krediet instellingen want zij verdienen aan hun

maureen
Tue, 05/28/2013 - 23:41

wie is dynamiet nederland?

Vincent
Mon, 06/03/2013 - 23:14

Dat is een organisatie die zich inzet om terechte en onterecht BKR-registraties te verwijderen en bij mij met succes.

Jurist
Tue, 06/18/2013 - 02:48

Banken en kredietverstrekkers registeren door middel van geautomatiseerde systemen. Echter zijn zij verplicht u tijdig te informeren voordat zij u negatief registeren en mag er niet geregistreerd worden indien u tijdig aan de bel hebt getrokken. Hierdoor is meer dan de helft van alle negatieve registraties onterecht. Ook dienen zij rekening te houden met de persoonlijk omstandigheden van de betrokken, wellicht dat u door overmacht niet meer kon betalen. Ook dan mag er niet geregisteerd worden. Als je als consument hier een melding van maakt bij de kredietverstrekker of het bkr dan wordt je van het kastje naar de muur gestuurd. De geschillencommisie bkr, dat is een lange procedure met strenge voorwaarden en dan is nog de vraag of Je serieus genomen wordt. Een advocaat biedt uitkomst maar vraagt torenhoge bedragen.

Hope
Tue, 06/18/2013 - 23:11

mensen oppassen op geldkantoor hun hebben 1200 euro ge incasseerd van ons omdat we hadden handtekening gezet zonder de kleine letters te lezen ze hebben ons niet geholpen omdat een codering isnog steeds in tussen tijd hebben we ook die acherstand betaalt maar tog die codering blijft 5 jaar staan heeel erg jammer

hope
Tue, 06/18/2013 - 23:18

iets dat ik vindt raar en pijnlijk dat je voelt je net als een crimineel dat je wordt zo bestraft je hebt alles nechtjes betaalt niet eens een grote bedrag maar tog moet je 5 jaar wachten en een pedofiel die verkracht kleine kinderen die komt na 4 jaar vrij en ze moeten ook een verblijfplaats voor hem zoeken kom nou nederland God Bless

Frits
Thu, 06/20/2013 - 03:42

Door persoonlijke omstandigheden kon ik niet meer betalen waarna ik door $#^!! bank negatief werd geregistreerd. uiteindelijk heeft dynamiet nederland deze registratie aangevochten en laten verwijderen. Het BKR wou niks voor mij doen, gelukkig zijn er nog instanties die hier wat aan doen

ED
Wed, 06/26/2013 - 00:46

Ben in 2009 met bv failliet gegaan nergens geen schuld alleen bij de bank . Bank heeft mij ook nooit gemeld let op na faillietsement wordt u geregistreerd bij BKR. In 2010 deurwaarder en bank een finale kwijtingscontract opgesteld heb dit betaalt dus ik denk ben er van af . Nee later in het jaar kwam ik er achter dat ik een notering bij BKR had heirover gebeld maar kwam geen streep verder . Begrijp het waarom niet bank is toch zelf met deurwaarder een finale kwijting overeen gekomen dus ze accepteren zelf dat ze maar zoveel terug krijgen en de rest als verlies moeten boeken simpel ja toch. Als ik iemand 1000 euro leen en vraag er maar 500 terug is dat toch mijn beslissing en kan ik hem dan toch niet later als wanbetaler laten registreren logisch niet . En daarbij geef die twee grote banken ook een notering wij belastingbetaler hebben die banken gekocht maar zij hebben hun schuld aan ons toch ook nog niet teug betaalt dus zijn het ook wanbetalers . Nee zeggen ze tegen ons en regering {spelen onder 1 hoedje} wij hebben de macht en wij bepalen .

Joop
Sat, 06/29/2013 - 03:09

Ik had twee maanden achterstand en ben direct geregistreerd als wanbetaler. Ondanks ik zelf contact op nam met de bank en aangaf dat ik (na 12 jaar trouw betalen) ff niet kon betalen. Ik denk dat ik ook maar die dynamiet nederland ofzo ga inschakelen, lees we goede verhalen over ze

Mike
Mon, 07/01/2013 - 21:20

Had laatst een bkr overzicht opgevraagd bleek er nog iets te staan uit 1994!! Wat the fuck dacht ik, ik gebeld maar die wilde er niks aan doen de klootzakken dus kheb Dynamiet ingeschakeld ik hoop dat dit opgelost wordt

Wesley
Wed, 07/17/2013 - 22:12

Inmiddels registreren telecom providers al niet meer bij het BKR. Maar wordt dit voor mobiele abonnementen inderdaad gedaan bij Preventel.

Johan
Tue, 08/20/2013 - 01:24

Die kut bkr loopt alleen mensen te naaien. Ze verdienen geld op andermans leed. Die klootzakken worden per ingevoerde registratie door de banken betaald en daarom kan het hun niks schelen. Zogenaamde stichting zonder winstoogmerk, maar waar de bestuurders wel in dikke jaguars en Porsches rijden.

tin
Wed, 08/28/2013 - 11:41

Wij hadden een lening bij de Rabo voor de verbouwing van ons huis , maar in 2011 verongelukte onze dochter van 18 jaar waardoor wij de begrafenis zelf moesten betalen en daardoor in moeilijkheden kwamen met de maandelijkse betalen van deze lening . Ik kreeg en heb psychische problemen gekregen door het verlies van onze dochter en kon ook niet meer werken dus ook geen inkomsten meer maandelijks heb sinds het verlies .Nu betaalde we niet maandelijks maar zorgde wel dat we onder de limiet bleven van de lening .
Nu heeft de Rabo ons aangemeld bij de BKR omdat we niet maandelijks betaalde en de lening aan een incasso bedrijf uitbesteed .
Zo menselijk ,, ik vraag me vaak af " wat kan een mens dragen ?" .

Mike
Thu, 08/29/2013 - 00:54

Dynamiet nederland heeft mij uiteindelijk goed geholpen door de bank aan te pakken en mijn registratie te laten herstellen

Ed
Wed, 09/18/2013 - 06:47

Hallo, ik vroeg me af; "is het illegaal om zelf je BKR-registratie te verwijderen" ? Want, ik kan er op het internet niets over vinden. Maar wel verschillende web-sites die beweren dat je het makkelijk zelf kunt doen, en daar heb ik ook deze zelfde vraag gesteld +- 3dagen gelede. Maar ik heb nog geen antwoord gehad. Misschien dat hier iemand het weet, mvg.

michel de boer
Fri, 09/20/2013 - 15:59

BKR geeft je een gratis abonnement voor het leven (geheten codering !!zogeheten om schuldeisers te helpen een overzicht in te zien van schuldenaren.Zou De Staat der Nederlanden er ook staan met hun miljardenschuld ?..schuld is schuld en er moet wel in evenredigheid worden gehandeld niet dan? Welke advocaat durft het met mij aan deze zaak te behartigen was getekend een ex w.s.n.p.er

Hans
Sun, 10/06/2013 - 17:28

Je kan een bkr-registratie volgens mij niet zelf verwijderen. je moet dan verstand hebben van de wet en regelgeving omtrent bkr-registraties. Mijn inziens kunnen alleen advocaten of juristen dat voor je doen.

ray
Thu, 10/10/2013 - 16:44

Ik lees het allemaal hierboven pfff 1 bak ellende wat een land en wat een regels dat vreselijke bkr gelijk aanpakken en op de schop er mee !!!

ellen
Sun, 10/13/2013 - 12:57

het bkr wou mij niet helpen dus ben ik via dynamiet nederland. bezig met een procedure om mijn registratie te verwijderen. ik hou jullie op de hoogte van dat is afgelopen

Jacob
Sat, 10/26/2013 - 20:34

Het BKR doet geen ene bal voor ons, zij laten het je lekker uitvechten met de tegenpartij, ik als consument tegen een grote bank!?? en de tegen partij zegt weer je moet bij het BKR zijn, want het zijn hun regels die we moeten gebruiken. En als laatste krijg ik te horen ga maar naar de geschillencommissie-BKR, maar dat kan verdorie een jaar duren voordat het in behandeling wordt genomen en ik moet nu een hypotheek afsluiten!! ik wordt er spuug ziek van!!

Mike
Sat, 11/09/2013 - 14:10

Pas op voor Dynamiet Nederland, zij beloven veel maar helaas ben ik erin getuind! In mei contract aangegaan en na 4 maanden nog geen resultaat dus heb 2 afschrijvingen terug laten boeken want ze doen in principe helemaal niks en weg is je geld! Daarbij als ze een moeilijke tegenstander krijgen zoals Santander dan trekken ze zich terug. Wees gewaarschuwd

John
Sat, 11/09/2013 - 14:12

en de webwinkelchecker kiyoh werkt volgens mij met hun samen, want elke negatieve review over Dynamiet Nederland wordt verwijdert! Zegt genoeg volgens mij...

Boudewijn
Fri, 11/22/2013 - 15:57

Hey Mike, het valt mij op dat de reactie van John twee minuten na jouw reactie is geplaatst, ben jij dat niet toevallig zelf? Als je naar kiyoh gaat op de website van Dynamiet Nederland dan zie dat jouw beoordeling gewoon is geplaatst kijk maar 26 oktober 2013.

Hardcore
Mon, 11/25/2013 - 10:22

Die klote bkr zorgt er gewoon voor dat normale mensen die werken niets meer kunnen, typisch nederland je wordt bestempeld

Rachid
Mon, 12/02/2013 - 18:16

Hebben meerdere mensen ervaring met Dynamiek. Ik heb vandaag voor aangemeld. Ik wil graag meer hiervan weten. Ik dacht zelf om morgen naar het BKR te bellen, misschien kunnen hun mij ook wat informatie verstrekken

Rutger
Tue, 12/03/2013 - 22:47

Dus je wilt je BKR-registratie laten verwijderen en dan ga je het BKR bellen?? Erg snugger ben je niet, want het is hun systeem en die willen ze graag in stand houden, lijkt mij

Markus
Wed, 12/04/2013 - 20:59

Klote bkr verpest onze leven. ik ben geregistreerd voor maan 150 euro en nu kan ik geen hypotheek krijgen, dom van mij dat ik te laat had betaald maar je wordt op deze manier wel erg hard gestraft.

Marijke
Mon, 12/09/2013 - 20:42

Door inkrimping van het bedrijf ben ik mijn baan verloren. Hierdoor kreeg ik van het uwv 70% Van mijn salaris doorbetaald. Ik moest toen keuzen maken, de huur, de kinderen, eten of lening terug betalen. Ik moest iets schrappen, dan kies maar voor de lening. 14 jaar heb iedere maand trouw en tijdig betaald. Ik heb uitgerekend dat ik alleen aan rente het kredietbedrag al 2 keer terug betaald. Maar goed, de bank keek niet naar mijn situatie en ook wilden ze niet meedenken aan een oplossing. Ze wilden alleen maar geld zien en zo niet dan gaan we je registreren zeiden ze. BKR was voor hun een middel om mij tot betalen te dwingen. Gezien mijn situatie kon ik toch niet betalen, nu sta ik geregistreerd als wanbetaler. Inmiddels heb een nieuwe baan en om geld te besparen en elke maand financieel uit te komen, wil ik een kleinere woning kopen. Door de registratie ben ik genoodzaakt om mijn huidige woning (met hoge maandelijkse aflossing) te blijven aanhouden en kom in nog meer in de financi?le problemen. Dus ik snap heel het BKR niet, zogenaamd zijn ze er om consumenten in bescherming te nemen.

Frank
Fri, 12/27/2013 - 20:20

Het BKR is een toetsingssysteem die banken hebben ontwikkeld om mensen tot betalen te dwingen. Betaal je niet of te laat? dan krijg je een negatieve melding (hier dreigen ze ook schriftelijk mee)! Wil je je melding eraf? Dan moet je ons eerst betalen en krijg je een herstelcodering! Zo werkt het nou eenmaal in Nederland. Ook kunnen ze door dit systeem betere investeringen doen en kijken met wie ze wel en met wie ze geen zaken moeten doen. Het BKR is er voor de consument? Als je dat gelooft dan ben je een ezel!

Rob
Sat, 03/22/2014 - 15:04

Dynamiet Nederland, waar dienstverlening hoog in het vaandel staat en waar ze menen uitstekende service te verlenen. Wel, totale onzin!! Ik heb op advies van hun € 360,00 betaald plus € 7,50 voor de BKR registratie. Zij zouden me wel van mijn AH melding af helpen die ik had gekregen gedurende mijn scheiding waardoor er 5 maanden geen hypotheek kon worden betaald door dubbele woonlasten (voor de rest heb ik geen BKR melding).. Niet dus!! Wat hebben ze precies voor dit (voor mijn dure) bedrag gedaan? 2 brieven geschreven, niet meer!! Ze krijgen 2 x een afmelding van de ABN-AMRO (ook al zon fijn instituut die absoluut niet kijkt naar je persoonlijke situatie) en gooien de handdoek in de ring. Het enige wat ik te horen kreeg is of ik opnieuw € 800,00 wilde storten zodat ze het voor de rechter konden brengen maar ook daar konden ze geen zekerheid over geven. Als alternatief gaven ze een mogelijkheid om dan elders een hypotheek te kunnen afsluiten maar 2 dagen later krijg ik al een brief dat ik niet in aanmerking kom voor een hypothecaire lening. Kortom, ik ben ongelofelijk bedonderd door de fa. Dynamiet Nederland en raad iedereen ten zeerste af om zaken met hun te doen.

Ik verdenk ze er tevens van dat de positieve recensies door hun zelf zijn geschreven want deze gang van zaken laat absoluut niet zien dat ze enige moeite hebben gedaan om mij te helpen.

Dus beste mensen, GA NIET IN ZEE MET DEZE FIRMA DYNAMIET NEDERLAND!!! JE BENT € 360,00 KWIJT ZONDER DAT ZE IETS VOOR JE DOEN

Richard
Sun, 03/23/2014 - 20:39

Het BKR is een systeem dat door banken is ontwikkelend. Aan de hand van dat systeem kunnen ze bepalen met wie ze wel en met wie ze geen zaken moeten doen. Het zou natuurlijk jammer voor hun zijn, als ze verkeerde investeringen zouden doen. Ook krijgen ze door het systeem van het BKR sneller betaald, je moet immers betalen om van je registratie af te komen.

Anoniem
Sun, 03/23/2014 - 20:50

Door een negatieve registratie kan ik nu geen hypotheek meer afsluiten en ik kan ook niet huren omdat ik te veel verdien, wat moet ik nu doen, onder een brug slapen ofzo? alleen om dat ik 3 jaar geleden een paar maanden te laat had betaald, wat denken ze nou, typisch Nederland met hun overbodige regels enzo

Vermeer
Mon, 03/24/2014 - 00:06

ik heb in het wsnp 3 jaar gezeten en heb nu een schone lei verklring. ik wil nu een huis kopen maar volgens de bank moet ik nog 5 jaar geregistreerd blijven, dat is toch oneerlijk, nu ben ik in totaal 8 jaar de klos, ik wil ook een keer verder met mn leven, dit is ook gedeeltelijk mijn schuld, maar ook de schuld van dsb want die had me nooit zulke hoge leningen mogen geven op basis van mn draagkracht. dat vond de rechter ook en ik heb mn straf uitgezeten en nu kan ik nog steeds niet verder. mijn vrouw is zwanger van een tweeling en dit huis is daarom te klein voor ons. maar ik moet gewoon 5 jaar wachten terwijl ik een schone lei van de rechter heb gekregen, kan ik hier dan niks tegen doen, want hoe moeten we nu met zn allen in een twee kamer woning blijven wonen de komende 5 jaar. dan hebben ze het in het buitenland nog beter dan ons, moet gaan verhuizen dan. we werken alle twee en we hebben ook geen schulden meer en houden nu genoeg over elke maand maar toch kunnen we door de registraties niet verhuizen, weet iemand wat ik kan doen alstublieft

Hans
Tue, 03/25/2014 - 21:07

ik kan niks meer door het bkr ik sta er al sinds 1999 in en ik kom er niet meer uit, heeft te maken met een faillissement van een restaurant die ik toen had. Ik heb het bkr gebeld maar die wilt niks voor me doen. Volgens sta blijf ik er tot mijn dood in staan..

Frank
Sun, 03/30/2014 - 14:26

Het BKR is een toetsingssysteem die banken hebben ontwikkeld om mensen tot betalen te dwingen. Betaal je niet of te laat? dan krijg je een negatieve melding (hier dreigen ze ook schriftelijk mee)! Wil je je melding eraf? Dan moet je ons eerst betalen en krijg je een herstelcodering! Zo werkt het nou eenmaal in Nederland. Ook kunnen ze door dit systeem betere investeringen doen en kijken met wie ze wel en met wie ze geen zaken moeten doen. Het BKR is er voor de consument? Als je dat gelooft dan ben je een ezel!

Robert van Buuren
Tue, 12/30/2014 - 15:20

De BKR is er zogenaamd om mensen te beschermen tegen zichzelf. Klinkt heel prima maar de praktijk is anders namelijk vooral de banken beschermen. Als je een negatieve BKR oploopt ben je gewoon financieel aan de ketting gelegd met alle nadelen van dien. En een negatieve BKR heb je bij veel banken al na 2 maanden achterstand. En veel mensen hebben wel eens een tijdelijke financi?le dip. Ik heb geen negatieve BKR maar wel een melding bij Experian van een lounche incassobureau en moet dat steeds uitleggen.

Die uiterst commerci?le informatie verzamelaars en verkopers als Experian zijn nog veel erger. Niet alleen betalingsachterstanden worden daar genoteerd, ook als je niet bereidt bent een dubieuze on onterechte rekening te voldoen wordt dat vaak bij Experian vastgelegd. In tegenstelling tot de BKR is hier nauwelijks iets tegen te doen. De politiek vindt het wel best en laat hiermede privacy-schendingen toe uit winstbejag. Het CPB laat het ook afweten.omdat ze niet op kunnen tegen machtige bedrijven als Experian met hun topjuristen.

Robert van Buuren
Tue, 12/30/2014 - 15:24

CPB= CBP!

Jensen
Wed, 02/04/2015 - 16:38

Weet iemand ook of je 5 jaar na werkelijke einddatum zonder problemen een hypotheek kan krijgen?
Mits je aan alle voorwaarden voldoet natuurlijk. Heb namelijk een paar banken gesproken en kreeg als antwoord "het is dan nog de vraag of we wel een lening geven". Ook al heb je voldoende inkomen/eigen geld/vast contract.

Hano
Wed, 06/17/2015 - 22:21

Ik kreeg vandaag mijn BKR inzage toegestuurd. Blijkt dat het helemaal niet zo is dat na 5 jaar codes worden weggehaald. Bank heeft vergeten herstelcodes door te voeren. Blijft gewoon staan dus. Heb ik 5 jaar zitten wachten... sta ik er nog helemaal in met alle neagatieve codes. Wat een ontzettende kutzooi!!

Sjaak
Thu, 06/16/2016 - 00:58

Als ik de gemiddelde reactie hier lees, begrijpt bijna niemand van de reageerders hoe het werkt. Een notering bij het BKR is helemaal niet erg, tenzij het om een achterstand (a-codering) gaat. En deze codes verdwijnen 5 jaar na het aflossen van deze achterstand, niet 5 jaar na het oplopen daarvan. Het feit dat een mobiel abonnement wordt aangemeld, is dus helemaal niet erg, tenzij je een, ja komt ie weer, ACHTERSTAND oploopt. Verdiep je eens ergens in of lees de tekst bovenaan de berichten. Voor de meeste mensen hier is het maar goed dat het BKR er is. Ik lees verhalen van mensen die te weinig geld hebben om een laptop te betalen en het dan gek vinden als een koop op afbetaling geweigerd wordt. Of idioten die denken dat een foute betaling van een mobiel abonnement van 12,59 in plaats van 12,95 ervoor zorgt dat je geen hypotheek kunt afsluiten. Als je zo denkt, is het maar goed dat je geen hypotheek kunt afsluiten. 150 reacties, bij elkaar opgeteld een IQ van 150. Stelletje kanslozen....

Waarom lid worden van HelloLaw?
  • Krijg onbeperkt juridisch advies
  • Profiteer van de laagste prijzen
  • Krijg korting op advocaten
  • Bespaar geld
Word nu lid
Direct advies:
ma - do: 8.00 tot 20.00 uur
vrij: 8.00 tot 18.00 uur
za: 10.00 tot 18.00 uur