Minder tegemoetkoming ouders onterecht

 

Het stelsel van financiële tegemoetkomingen voor ouders gaat in 2015 grondig veranderen. Nu heeft de overheid maar liefst elf regelingen om ouders financieel bij te staan, binnenkort zijn dat er nog vier (waaronder de kinderbijslag).

Door deze wijziging bezuinigt de overheid 800 miljoen euro op een budget van 10 miljard euro. We vroegen onze lezers of ze het terecht vonden dat er op ouders wordt bezuinigd.

De meerderheid (61,4%) van de stemmers vindt het onterecht dat de overheid gaat snijden in de tegemoetkomingen voor ouders. 33,8% Van de stemmers vindt de bezuinigingen wel terecht en 4,9% heeft geen mening.

Poll resultaat

Minder tegemoetkoming

De overheid gaat snijden in de tegemoetkomingen voor ouders. Dat vind ik:

» Terecht

 33,8%

» Onterecht

 61,4%

» Geen mening

 4,9%

Totaal uitgebrachte stemmen: 391

Laat een reactie achter

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Reacties (15)

Duidelijkheid
Wed, 09/18/2013 - 14:37

door bovenstaande regels dient de overheid ervoor te zorgen dat de kinderalimentatie opnieuw berekend gaat worden omdat deze regelingen verstrekkende gevolgen hebben. Wordt hier rekening mee gehouden dat iemand weet?

Kieb
Wed, 09/18/2013 - 16:41

En wat te denken van de gepensioneerden? Die zzijn dit jaar al zwaar gepakt en de komende jaren ook nog eens flink. Nu merk je pas waarom Ascher deze week zei dat de ouderen rijk zijn; dat was een voorzet op het bericht dat ze zwaar worden gepakt.

mw de winters
Wed, 09/18/2013 - 23:48

Misschien hadden er 2 polls moeten zijn voor deze vraagstelling; 1 voor mensen met kinderen en 1 voor mensen zonder kinderen.

Sonja
Thu, 09/19/2013 - 14:32

Ik heb kinderen,maar vind ook dat de gepensioneerden zwaar de dupe zijn,
en de vaders die veel alimentatie moeten betalen

werkende ouder
Thu, 09/19/2013 - 17:13

Kinderalimentatie moet los staan van tegemoetkoming ik vind dat tegemoetkoming moet aan iedereen verstrekt worden naar elke werkende gezin.Dus niet aan gezinnen met bijstand zo gaat de regering stimuleren de ouders in sociale uitkering dat ze best gaan doen om aan het werk te komen.
Kunnen ze geen werk vinden , dan voor dat geld op sociale werk plaats zouden ze moeten werken bijv. Bij oudere, of bejaardentehuis of spoedeisendehulp ......fabrieken.....
Ook allenstande ouder wat niet werk moet geen toevoegingen krijgen. Vak profiteren vooral de gescheiden of allenstande moeders er van. Ze achte vak grote kinderalimentatie daarbij tegemoetkomingen en ze vervelen zich zelf en als niet uitkomt jagen ze de papas op grotere kosten , op eindelijk als ze weten niets te winnen hallen ze de zaken terug . Hm papas blijven achter met kosten bij advocaten van paar duizend euro....
vaak zien ze zijn kinderen niet......etc.
Dus tegemoetkoming wel maar allen voor werkende ouders!
Kinderalimentatie moet ook als inkomsten meegenomen worden!
Want uitkering plus tegemoetkoming plus kinderalimentatie plus andere toeslagen is kleine 1800 euro per maand daarbij ook nog korting toeslagen o.a. huur, opvangtoeslag . Ik wil ook zo leven.... Waarom niet!?

sandra
Thu, 09/19/2013 - 20:22

wat een onzin werkende ouder,mijn man wil heel graag werken maar komt niet aan de bak en dan zou hij in een sociale werkplaats moeten werken,nee dat is voor mensen met een beperking en die heeft hij niet. er komen iedere dag meer werkelozen bij. Aan de andere kant zijn er idd mensen die profiteren laten ze daar eens onderzoek naar doen,ik ken er genoeg die zeggen niet te kunnen werken maar wel straten leggen bij anderen,die lui moeten ze aanpakken. Aan de andere kant waarom worden wij gekort in nederland terwijl er miljoenen gaan naar kinderen in het buitenland?? laten ze dat maar eens stopzetten en wat te denken van mensen met een dubbele paspoort en geld ontvangen van beide landen??? ga daar maar eens over nadenken.

ella
Thu, 09/19/2013 - 22:03

vind het ook grote onzin wat werkende ouder zegt! mensen denken alleen maar dat mensen in de bijstand zo riant leven. ik kan je vertellen als alleenstaande ouder van 2 kinderen die leeft van het minimum, het geen vetpot is! ik krijg geen kinderalimentatie, omdat mijn ex weigert iets mee te betalen en het zo gezegt niet heeft ( via LBIO ). ik heb na alle aftrek van vaste lasten nauwelijks 300 euro over om van te leven dus eer je je mening spuit, eerst zelf ervaren hoe het is. ik ben afgekeurd dus werken is er voor mij niet bij hoe graag ik dat ook wil!!!

yol
Fri, 09/20/2013 - 20:11

inderdaad iedereen gaat er op achteruit, maar wij klagen gauw
ga dan actie voeren ofzo
we zullen maar beter op onze centjes die we wel nog hebben zuinig aan moeten doen

Mevr. K
Mon, 09/23/2013 - 14:24

Aan werkende ouder:
Ooit van tunnelvisie gehoord?

Aan iedereen:
Ook ik ben een alleenstaande ouder met 4 kinderen! Vanwege een langdurige ziekte kan ik momenteel niet werken. Mijn inkomen is helaas rond het minimum. Toch mogen ze van mij alle kindertoevoegingen stoppen. Gek hè? Ja, omdat ik weet dat dit veel misbruikt wordt. Toch heb ik dan wel één andere eis. Gratis scholing t/m 18, ook de boeken en benodigdheden en geen zogenaamd vrijwillige bijdrage. Gratis 1x per week sport naar keuze + 1 nevenactiviteit zoals scouting/muziekles/zwemles. Lagere belasting op kinderbenodigdheden. Zodat o.a. kleding en schoeisel goedkoper wordt. Pauzes op school houden, daar gezonde voeding verzorgen. Zodat ieder kind dagelijks voldoende fruit en groente binnen krijgt. Met andere woorden, zorg dat de kinderen niks tekort komen en het hen aan niks ontbreekt wat nodig is om zich te ontwikkelen. Zo wordt het geld goed besteed, kost het zelfs minder dan alle toevoegingen bij elkaar. Kan het in het buitenland niet misbruikt worden. En komt het terecht waar het hoort, bij de kinderen!

En omdat de rijke steeds meer hun zakken vullen en armen steeds armer worden, verlaag de belastingen van de armen en verhoog ze fors van de rijkere mensen. Zodat het verschil uiteindelijk minder groot gaat worden.

Maar wel zo dat mensen die hard werken zeker de mogelijkheid hebben om een luxer leven te lijden.

Wat onze regering nu doet, is mee helpen dat de kinderen van ouders die het financieel minder goed hebben minder kans hebben op de ontwikkeling die ze nodig hebben. Neem hen die kansen niet af!

elly
Tue, 09/24/2013 - 14:38

Ik vind dat Mevr.K. een hele originele oplossing aandraagt; kan het er goed mee eens zijn!
Kinderen van minder draagkrachtige ouders wordt door dit kabinet inderdaad de mogelijkheid ontnomen zich net zo te ontplooien als kinderen van ouders die er financieel (veel) beter voorstaan. Zo krijgen we een tweedeling in onze maatschappij: kinderen/studenten die wel kunnen studeren maar wellicht niet de capaciteiten hebben en kinderen/studenten die níet kunnen studeren maar wél de benodigde capaciteiten hebben - wat voor een maatschappij gaan we dan krijgen ?
Alle kinderen/studenten moeten dezelfde mogelijkheden krijgen zich naar hun capaciteiten te ontwikkelen !!

Kj
Tue, 09/24/2013 - 17:58

Waarom krijgen rijke mensen ook kinderbijslag,en tegemoetkomingen???

eva polak
Thu, 09/26/2013 - 07:33

KJ/Ja waarom eigenlijk. Kinderbijslag was om ouders bij te staan in de kosten.
Mijn zus, die denkt dat ze van stand is omdat haar man directeur van een grote instelling is, zijzelf nog bakken bijverdient en klaagt , na in 1 uurtje effe voor 1100 euro aan schoenen te kopen voor de kids, dat de kinderbijslag toch zo weinig is.Terwijl ze ook nog 2x mijn hypotheekrenteaftrek krijgt. Vergetende dat ik Ook nog schulden afbetaal ( Van mijn sgattige ex die nu voor altijd stijf en ijskoud is).Als alleenstaande ,werkende ouder is het dubbel zwaar want je betaalt je ook nog blauw aan oppas ,als je familie niet om de hoek woont.Nee, woning om de hoek van familie vinden is onmogelijk.anders kunnen vreemdelingen die al 4 maanden wachten geen huis vinden.Nee, voor mensen met weinig inkomen is kinderbijslag geen luxe. meer voor arme mensen met veel geld die nog meer willen hebben.Ik vind: kinderen heeft de maatschappij nodig,en iemand moet de job doen.Laat rijken er 5 krijgen als ze dat willen. op eigen kosten.
Daarom kan ik mij voorstellen dat na 1of 2( of 3) kinderen de bijslag stopt

eva polak
Fri, 09/27/2013 - 05:33

KJ/Ja waarom eigenlijk. Kinderbijslag was om ouders bij te staan in de kosten.
Mijn zus, die denkt dat ze van stand is omdat haar man directeur van een grote instelling is, zijzelf nog bakken bijverdient en klaagt , na in 1 uurtje effe voor 1100 euro aan schoenen te kopen voor de kids, dat de kinderbijslag toch zo weinig is.Terwijl ze ook nog 2x mijn hypotheekrenteaftrek krijgt. Vergetende dat ik Ook nog schulden afbetaal ( Van mijn sgattige ex die nu voor altijd stijf en ijskoud is).Als alleenstaande ,werkende ouder is het dubbel zwaar want je betaalt je ook nog blauw aan oppas ,als je familie niet om de hoek woont.Nee, woning om de hoek van familie vinden is onmogelijk.anders kunnen vreemdelingen die al 4 maanden wachten geen huis vinden.Nee, voor mensen met weinig inkomen is kinderbijslag geen luxe. meer voor arme mensen met veel geld die nog meer willen hebben.Ik vind: kinderen heeft de maatschappij nodig,en iemand moet de job doen.Laat rijken er 5 krijgen als ze dat willen. op eigen kosten.
Daarom kan ik mij voorstellen dat na 1of 2( of 3) kinderen de bijslag stopt

eva polak
Sun, 09/29/2013 - 17:32

Sandra vind werkende ouder onzin praten.Mijn man kan geen werk vinden. Dan gaat de vrouw toch werk zoeken.Ik heb als alleenstaande moeder altijd gewerk.omdat de vader niets kon betalen want hij kon geen werk vinden. Veel mannen zijn uitstekende vaders en huisvaders.
helemaal niks mis mee om de rollen om te draaien.Alleen moet die man wel willen meewerken.Kinderen is hard werken.

eva polak
Mon, 09/30/2013 - 00:40

Sandra vind werkende ouder onzin praten.Mijn man kan geen werk vinden. Dan gaat de vrouw toch werk zoeken.Ik heb als alleenstaande moeder altijd gewerk.omdat de vader niets kon betalen want hij kon geen werk vinden. Veel mannen zijn uitstekende vaders en huisvaders.
helemaal niks mis mee om de rollen om te draaien.Alleen moet die man wel willen meewerken.Kinderen is hard werken.

Waarom lid worden van HelloLaw?
  • Krijg onbeperkt juridisch advies
  • Profiteer van de laagste prijzen
  • Krijg korting op advocaten
  • Bespaar geld
Word nu lid
Direct advies:
ma - do: 8.00 tot 20.00 uur
vrij: 8.00 tot 18.00 uur
za: 10.00 tot 18.00 uur