Minimumloon per 1 januari 2007

Het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid heeft de hoogte van het minimumloon per 1 januari 2007 bekend gemaakt. Tweemaal per jaar wordt het minimumloon aangepast aan de gemiddelde ontwikkeling van de CAO-lonen. 

Recht op wettelijk miminum
Iedere werknemer tot van 23 tot 65 jaar heeft recht op het wettelijk minimumloon. Voor werknemers van 15 tot 23 jaar geldt het minimumjeugdloon. Per leeftijdsjaar geldt een ander minimumloon. Voor jongeren van 14 jaar en jonger bestaat (nog) geen wettelijk minimumloon. In november 2006 sprak de Hoge Raad zich nog uit tegen een wettelijk minimumloon voor 13- en 14-jarigen.

Voor een werknemer van 23 jaar of ouder is het bruto minimumloon bij een volledig dienstverband per 1 januari 2007:

per maand€ 1.300, 80

per week€   300, 20

per dag€     60, 04

 
Bruto minimumjeugdlonen per 1 januari 2007

Leeftijd% Van het minimumloonper maandper weekper dag

22 jaar85 %1.105,70255,1551,03

21 jaar72.5 %943,10217,6543,53

20 jaar61.5 %800,00184,6036,92

19 jaar52.5 %682,90157,6031,52

18 jaar45.5 %591,85136,6027,32

17 jaar39.5 %513,80118,5523,71

16 jaar34.5 %448,80103,5520,71

15 jaar30 %390,2590,0518,01

Netto?
Hoeveel u netto ontvangt is niet wettelijk bepaald. Van belang zijn inhoudingen en premieheffingen die per bedrijfstak kunnen verschillen. Wanneer u onder een CAO valt, dan kunt u recht hebben op een hoger minimumloon. 

Op uw loonstrookje vindt u een aantal belangrijke gegevens, zoals het brutoloonbedrag, de bedragen waaruit dit loon bestaat, het voor u geldende minimumloon en hoeveel belasting en premies op uw loon worden ingehouden. Zo kunt u zelf de hoogte van uw loon controleren. 

Hoe wordt het minimum uurloon berekend?
Veel mensen willen weten hoe hoog het minimum uurloon is. Het ministerie stelt echter geen minimum uurloon vast. Om het uurloon te berekenen moet bekend zijn wat de normale arbeidsduur per week is in het bedrijf of branche waar u werkt. Er zijn sectoren waar een werkweek 36 uur telt, andere sectoren kennen een langere arbeidsduur, bijvoorbeeld 38 of 40 uur.

  • U deelt het nettoweekbedrag dat voor u geldt, door het gebruikelijke aantal uren per week (bijvoorbeeld 40, 38 of 36). 
  • U kunt ook uitgaan van het bruto dagloon. 

Klopt uw loon niet? Praat dan eerst eens met uw werkgever over een oplossing. U kunt ook altijd bij HelloLaw juridisch advies inwinnen over úw situatie.   

Laat een reactie achter

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Reacties (110)

Corrie
Thu, 02/15/2007 - 14:41

Ik vind het minimumloon motherfcking laag

dennis
Sun, 02/18/2007 - 10:55

ik ben nu 15 jaar en ik wil in een snackbar werken als bijbaantje. hoeveel uur zou ik wettelijk mogen werken?

groetjes dennis

Marc
Mon, 02/19/2007 - 17:29

Ik werk in een bejaardentehuis 7,5 uur per week 4 uur in het weekend op zondag en 3,5 op een donderdagavond.
wat zou ik moetn verdienen?

annemarie
Wed, 02/21/2007 - 15:38

ik ben net klaar met mn mbo opleiding commercieel medewerker bank en verzekeringen en ben bijna 21 jaar. omdat ik hierin nog geen werk kon vinden heb ik gesolliciteerd als klantenservice medewerkster waar ik 5,20 bruto per uur zou gaan verdienen, klopt dit wel>? want dat is wel erg laag rond de 500 per maand voor een fulltime baan

Jan
Wed, 02/21/2007 - 16:26

Als Corrie (zie 15-2-2007) geen andere manier weet om haar ongenoegen te uiten, kan ze beter haar mond houden. Over taalverruwing gesproken!

hung
Wed, 02/21/2007 - 17:10

RE: annemarie

5,20 is wel heel erg weinig volgens mij krijg je minstens 7,00+ Bruto per uur als je 21 bent

shanna
Mon, 02/26/2007 - 19:59

Hallo ik heb een vraag, ik heb net een nieuwe baan en tijdens mijn sollicitatie gesprek heb ik om een salaris indicatie gevraagd, deze was 797 euro bruto, maar nu blijkt dat deze man zogezegt per ongeluk verkeerd heeft gekeken nu stond op mijn salarisstrook iets anders namelijk 736 bruto, maar ik mijn contract staat helaas geen salaris kan ik van hun eissen dat ik alsnog die 797 krijg? ik vind dit namelijk misleiding!

els
Tue, 02/27/2007 - 14:55

hallo, ik ben 17 jaar en ik ga binnenkort in een winkel werken. ik heb op mijn sollicitatiegesprek niet gevraagt hoeveel ik per uur ga verdienen? (stom)
ik ga er 13 uur perweek werken. hoeveel ongeveer zou ik krijgen ?

tim timmers
Tue, 02/27/2007 - 20:13

het moet vele hoger want voor da geld ga ik nog niet eens werken

Sjaak
Tue, 03/06/2007 - 18:03

Op de site svb.nl staan alle per 1 januari 2007 aangepaste wettelijke minimum lonen per leeftijdsgroep onderverdeeld in bruto bedragen per uur/dag en maand en eventueel inclusief vakantiegeld.
De netto bedragen zijn afhankelijk van zaken als inhoudigen, heffingskortingen etc.

Alyssa
Sun, 03/11/2007 - 10:53

Bij het minimumjeugdloon 2007, hoeveel uur per dag word er dan gerekend?

Dus bijvoorbeeld, er staat dat een 16-jarige 20,71 euro per dag verdiend, hoeveel uur houdt die dag dan in?

Noop
Wed, 03/14/2007 - 16:36

20.71

maarten
Wed, 03/14/2007 - 16:40

Nou, ik ben nu 14 en verdien iets van 2,95 netto en ik word bijna 15, hoeveel zou ik er dan bij kunnen vragen???

wolter
Sat, 03/17/2007 - 14:27

Ik vind het minimumloon ook veel te laag!

Caroline
Sun, 03/18/2007 - 23:22

Ik vind het minimumloon inderdaad schofterig laag! Ik ben 19 jaar en verdien per maand max. 682,90, mijn vriend is 24 en verdient dan al bijna het dubbele (1300,80)!!! Het staat niet in verhouding met de maandlasten die we moeten betalen! Aan de andere kant moeten we niet zeuren. Wist u dat de mensen die in Roemeni? leven circa 200 Euro per maand verdienen? (Dan hebben ze het nog redelijk goed) Maarja daar hebben ze geen 100 onzinnige verplichte verzekeringen waar ze aan vastzitten.
Nederland is betalen, betalen en nog eens betalen, when does it stop?!

Sjimon
Mon, 03/19/2007 - 23:16

uhhh nah...

Erdem
Wed, 03/21/2007 - 13:46

Ik werk par time bij een koerierbedrijf en verdien €7,00 bruto per uur.. ik ben 21 jaar, ik denk dat dit ook de normale loon voor een 21 jarige moet zijn..
Ik vind wel dat de meeste studenten genaaid worden met lonen, niemand moet het persoonlijk opvatten, want ik werkte eerst voor een andere bedrijf waar ik niet een €6,00 verdiende. Mijn tip aan iedereen is om goed te gaan onderhnadelen over je salaris, want dat werkt soms wel...

Gr.

HALLO
Thu, 03/22/2007 - 15:20

jah

Kim&Joey
Thu, 03/22/2007 - 15:21

WIJ vind het minimumloon inderdaad schofterig laag xxxxxxxxxxxxxx

Patrick
Mon, 03/26/2007 - 13:00

Leeftijd zorgverlener
Per maand excl. vakantiegeld
Per uur
Per uur incl. 8% Vakantiegeld
Per uur incl. vakantiegeld en -uren

vanaf 23 jaar
1.300,80
7,90
8,54
9,19

22 jaar
1.105,70
6,72
7,26
7,81

21 jaar
943,10
5,73
6,19
6,67

20 jaar
800,00
4,86
5,25
5,66

19 jaar
682,90
4,15
4,48
4,83

18 jaar
591,85
3,60
3,89
4,19

17 jaar
513,80
3,13
3,37
3,63

16 jaar
448,80
2,73
2,95
3,17

15 jaar
390,25
2,37
2,56
2,76

wat een kk land
Tue, 03/27/2007 - 19:00

kan net zo goed gaan zwartwerken
of een paar plantjes kweken

Jan
Fri, 03/30/2007 - 19:09

hallo ik werk 40uur per week
ik krijg het minuim loon uitbetaalt en ben 19 jaar ik hoor dus 682,90 per maand te krijgen maar krijg 620,- ik heb nog geen contract getekent hoe kan dit ?

Ik
Mon, 04/02/2007 - 14:43

Jan,
Je hebt gekeken bij de bruto lijst :)
Het netto loon is afhankelijk van verschillende factoren (loonheffingskortingen, belastingen e.d) het is dus logisch dat je minder betaald krijgt dan het bruto loon.

Ik zou wel even navragen waarom je nog geen contract hebt hoeven tekenen. Dat zou ik zo snel mogelijk doen als ik jou was.

Succes :-)

M yrthe
Fri, 04/06/2007 - 18:33

Als ik jullie was zou ik vragen of je zwart mag werken. Dan heb je teminste geen gezeik met al die heffingen enzo. Dan krijg je gewoon meer salaris want je kan het wel 1x per jaar terugvragen maar heb liever elke maand iets meer.

a
Wed, 04/11/2007 - 21:53

het minimuloon is te laag!
gewoon zwart werken, ik verdien wit 4eu en een beetje, en zwart 6.25, ik ben 20jaar..
zoek de verschillen in wit/zwart.

A.

zelfstandiger
Thu, 04/12/2007 - 20:14

tis een schande ik geef aan me hond nog meer geld uit per maand

Eric
Fri, 04/20/2007 - 13:45

Voor alle 16-jarigen in een supermarkt: Verkoop een zak drop voor je baas en hij heeft je uurloon al voor je binnen...

Inderdaad schandalig laag loon voor jeugdige werknemers..werken net zo hard als oudere collegas maar krijgen maar een fractie van wat die verdienen.

Maar ja, aan de andere kant, wanneer de jeugd net zoveel zou verdienen als een ouder iemand, nam een werkgever liever die oudere aan i.v.m. meer ervaring...

henriette
Fri, 04/20/2007 - 21:11

Ik ga in een winkel werken voor 32 uur klopt het dan dat ik 7,50 per uur moet verdienen

henriette
Fri, 04/20/2007 - 21:13

Ik ga in een winkel werken voor 32 uur klopt het dan dat ik 7,50 per uur moet verdienen

kicky
Mon, 04/23/2007 - 16:01

Ik wordt volgende week 21 en ik ga 7.86 bruto verdienen. Tis mn bijbaantje voor naast mijn studie. Is dit een beetje een redelijk bedrag voor een 21 jarige? Misschien dat andere 21 jarige kunnen vertellen wat ze verdienen zodat ik weet of het een beetje oke is.

michael
Tue, 05/01/2007 - 13:16

ben 16 jaar. wat is het minimumloon?

Gaby
Fri, 05/04/2007 - 21:51

Ik vind voor iemand van 24 jaar een bruto minimumloon van € 1.500,-- prima dus waarom is het hier zo laag? Alle producten en dingen zijn tegenwoordig zo duur, de lonen moeten daaraan aangepast worden vind ik. Vroeger was een luxe huis maar 200.000 gulden en nu betaal je voor een luxe huis wel 400.000 euro. XxX Gaby

Jolanda
Mon, 05/07/2007 - 20:59

hoi,

Ik werk in de bloemen, over 3 weken heb ik vakdiploma niveau 3..
Nu krijg ik wit €3.94 per uur, is dit wel goed? anderen in de bloemen branche verdiene meer? heb ik het minimum van het minimum? per 1 sept. ga ik er 38 uur werken hoeveel zou ik dan per uur kunnne verdienen? van de CAO boekjes wordt ik namelijk niet veel wijzer...

thnx alvast,
groetjes,

wie weet? stadskanaal
Mon, 05/14/2007 - 18:40

ik ben opzoek naar een jongen vanaf 15j die 3 uurtjes per week wil werken (huishoudelijk) Stadskanaal
ermee22@hotmail.com

henky
Mon, 05/14/2007 - 18:49

Hallo,

Ik ben 19 jaar oud werk 36u per week
en verdien ong. 2400 bruto per maand!
Kan dit er mee door?

sofie
Sat, 05/19/2007 - 17:29

hee,
Ik ben 16 jaar en werk in een kroeg.. Het is wel ontzettend zwart, maar dan heb je ook wat.. ik verdien namelijk tussen de 6 en 7 euro per uur.. ligt er een beetje aan hoe druk het was.. dat is beter als die miezerige 2.71Euro bahbah

Ina
Wed, 05/23/2007 - 22:21

Hoeveel gaat er meestal van het brutoloon af? Ongeveer een derde?

jones
Fri, 06/08/2007 - 00:31

nederland stinkt

CHAIMA
Tue, 06/12/2007 - 05:26

ik vind dat de nederlandse jeugd gewoon wordt mishandeld, uitgebuit. ik heb diplomas, werkervaring ik ben gemotiveerd. maar ik verdien niet eens 5 euro per uur. en kijk, ik ben net terug van me werk, het is al kwart over 3 geweest. ik werk via een uitzendbureau in de horeca. en, volgens mij willen zij dat ik met iets meer dan 600 euro in een tentje ga wonen. weg vrijheid... ik ga terug naar marokko sardientjes vangen, want zelfs daar verdien je meer. mijn oom hicham die heeft daar tenminste een hasjplantage, van 6 voetbalvelden groot.
en dan zeggen ze dat er in marokko alleen maar troep woont. daarom komen alle goede voetballers uit marokko. vraag je je nu zeker af waar slaat dit op... nou dat komt ervan als je in nederland woont........ ik ben net terug van de wc... snif snif.... ben denk ik beetje verkouden ofzo, die witte poeder zorgt daarvoor. mijn andere oom moes ligt nu te slapen, terwijl we bezoek hebben... hij ligt gewoon doordeweeks te slapen inde nacht
echt absord, de hele wereld gaat naar de klote. krijg toch allemaal de klere, zoals siske de rat al zong. politie agenten zijn van die irritante krioelende beestjes. oh ik moet stoppen, coffeeshop gaat bijna dicht... laters allemaal....

Hish
Tue, 06/12/2007 - 05:34

Met mijn minimum inkomen werk alleen voor brood en melk, eieren krijg ik van mijn moeder.. vlees eet ik alleen als ik bezoek ben. Goh wat is nederland toch een geweldig land!!! Ben al 10 jaar niet meer op vakantie geweest naar de zwembad bij ons in de buurt. Weet je dat ik geen fietsbanden meer heb, ik fiets op mijn velgen nu. wc papier wat is dat? ik gebruik stenen van buiten... en dan komen ze nog met die page wc papier van 3 euro... die zou ik spontaan eten!

Hey ik ga verhuizen naar soedan, schijnt daar beter te zijn doei! ik begin alvast te lopen, ben ik er volgend jaar zeker...

ciao

idi amin dada
Tue, 06/12/2007 - 14:31

Wat is dit in NL?

marnix
Sat, 06/16/2007 - 19:54

ik ben nu 15 jaar en ikverdien nu 2.25is dat niet heel weinig..

ruben
Sat, 06/23/2007 - 00:56

hallo ik ben 14 jaar en ik verdien 2 euro per uur en werk op een boerderij is dat weinig??? hoeveel moet ik vragen
mvg, ruben

Simone
Tue, 06/26/2007 - 22:59

Ik ben 16 en werk veel in een kleding winkel maar verdien maar 2,73 per waarvan nog belasting enz af moet! Veelste weinig.. dit moet snel veranderen, minimumloon omhoog!! Ik heb het idee dat ik voor niets werk.. alles is veelste duur inverhouding met wat ik verdien. Alles wordt duurder maar volgens mij wordt het minimumloon al lager!!
gr Simone..

Simone
Tue, 06/26/2007 - 23:07

Aangezien me ouders ook niet de rijkste zijn en veel kosten aan alles hebben, moet ik me eigen kleding kopen, ga met me vriendinnen op vakantie naar Lloret dus moet alles nog betalen en ga natuurlijk nu ook uit.. Kan gewoon niet zonder, ben jong en dat hoort erbij. Eten op school moet ik ervoor halen en vervoer naar me werk.
Hee mensen denken jullie ook aan de jongere generatie!!hahaha

Pieter
Mon, 07/02/2007 - 11:45

Simone, als je eerst eens normaal Nederlands zou leren, kun je later als je groot bent misschien iets meer verdienen..............

m
Mon, 07/02/2007 - 12:03

Hoi
Ik ga 2.96 bruto per uur verdienen en ik ben 17. Dat zou maar 24 uur per dag zijn. Ik heb ook een krantenwijkje vanaf mijn 14e en daar ben ik 1,5 uur mee bezig en daar krijg ik 10.33 netto voor. Dat vind ik best een heel verschil.
Dat klopt niet echt!

dees
Wed, 07/04/2007 - 00:38

2.94 dat is wel heelweinig ik verdien nu al4 euro nogwat ofsow

Az
Wed, 07/04/2007 - 19:34

Ik werk nu bij de Aldi Distributie.

Ik krijg via uitzendbureau 6,51 per uur.

Ik ben 21 jaar. Is dit normaal of weinig?

Please ik heb hulp nodig, want als ik wordt belazerd dan ben ik snel weg bij de Aldi.

Gr. AZ

RB
Thu, 07/12/2007 - 11:17

Wat een land NL. De regering wil weer 10% Verhoging! De minima mag het doen met 1300,80 bruto!! Wat zijn die gasten toch echte zakkenvullers. De Minimun loon moet ook met 10% omhoog gaan. De Cabinet zijn mensen en derst zijn slaven. Mijn inziens is, als de cbainet verhoging krijgt moet de Minima ook verhoging hebben. Anders BASTA

willem
Sat, 07/14/2007 - 16:36

mn baas zei dat ik als 15 jarige 35 p/w mag werk en klopt het dus als ik €90,05/35 dat ik dn € 2,57 per uur verdien???

willem
Sat, 07/14/2007 - 16:39

hoeveel bedraagt de vakantie toeslag eigenlijk?

-
Sat, 07/14/2007 - 21:17

8 PROCENT

Cue
Sun, 07/15/2007 - 23:17

Ik verdien bij AH DC 10,31. Ik ben weliswaar 27, maar zoals de bovenstaande lijst doet vermoeden, mijn loon is nauwelijks gestegen vanaf mijn 23e.

Wij hebben een chronisch te kort aan goede medewerkers, als je Aldi Zaandam bedoelt, wandels eens naar de overkant ;)

Maar ik vind het slecht betaald. Met mijn hobby haal ik zowat meer winst dan mijn gewone loon als ik wil. Helaas moet ik wel. Immers stijgt mijn loon de afgelopen jaren enorm weinig mee tov inflatie en extreem gestegen kosten. Oa 3x zo hoge ziektenkosteverzekeringspremie. Ten opzichte van mijn studentenbijbaantje ben ik er 40 euro op achteruit gegaan. Dát moet er dan zwart maar bij komen toch?

Stefan
Mon, 07/16/2007 - 16:12

Die bedragen mogen ook weleens omhoog zeg!!
Als je alle onkosten bekijkt.
Of moeten de jongeren klein gehouden worden?

Monique
Fri, 07/20/2007 - 19:57

Ik ben nu 15 en verdien 3€ per uur.. Maar heb ook vriendinnen die 4,50€ per uur verdienen..

Thijs
Tue, 07/24/2007 - 20:18

k ben 20 en verdien 1953 euro netto,

nederland is zon slecht land niet hoor,

gewoon goed je best doen, heb je de ambities, dan kom je er wel.

Groet.

Lisanne
Tue, 07/24/2007 - 20:20

ik vind het minnimum loon erg laag.
maar ik ben al blij dat ik wat bij verdien. maar ik vind wel dat je net zohard werk als al je oudere collegas dus aan de ene kant wel lullig dat we veel minder krijgen

Jurgen
Thu, 07/26/2007 - 00:50

Ik werkte als uitzendkracht ±25 uur pw bij een vlees verwerkend bedrijf, daar verdiende ik €10.51 brutto, ik was toen 19 jaar. Ik wil hiermee dus zeggen dat niet alles slecht betaald, ook al denken sommigen hier van wel.

Nu werk ik trouwens als bouwkundig tekenaar en verdien nu ± €2100 brutto per maand.

girlly
Sun, 07/29/2007 - 22:25

Ik ben 14 en werk bij een planten kwekkerij en krijg 2 euro per uur. ik werk er sins maart en heb al meer dan 300 euro verdiend.

eva
Fri, 08/10/2007 - 13:16

M: 24 uur per dag? slaap je dan niet:P bedoel je niet 24 uur per week/

ik ga binnekort bij de v&d werken, weet iemand hoeveel dat verdiend(ik ben 16)??

Erik
Mon, 09/10/2007 - 16:20

Als eerste zou ik iedereen hier die moeite heeft met spelling en taalgebruik (de meesten, echt een verschrikkelijk slecht niveau) adviseren om niet met 16 van school te gaan. Als je later van school zou gaan doordat je doorleert, kom je automatisch niet meer in het werk waar minimumloon wordt betaald.
Wellicht is het minimumloon voor jeugdigen wel zo laag zodat je gestimuleerd wordt om verder te leren, wat van je opleiding te maken.
Niet klagen en wijzen naar anderen maar je eigen verantwoording nemen. En natuurlijk betaalt simpel werk minder dan ingewikkeld en verantwoordelijk werk.
Oh ja, zwart werken mag niet, dat is diefstal!

Rudy
Thu, 09/13/2007 - 10:19

Erik, oordeel niet te snel aub!

je moeder
Sun, 09/16/2007 - 18:19

doe dan beter je best

a.
Mon, 09/17/2007 - 23:05

Erik..
Zwartwerken diefstal?! mag niet? zon respons is bijna net zo sullig als het taalgebruik en de juiste spelling waar je over zeurt.
er is wel meer wat hier niet mag en diefstal is maar daar zie ik de overheid zich ook niet aan houden.
soms lijkt het wel alsof je ertoe gedwongen wordt om dingen te doen die niet mogen.
ik wilde niet zwartwerken, dus heb ik mezelf bij de belastingdienst laten adviseren en opgegeven als "zelfstandig ondernemer, eenmansbedrijfje, persoonlijk dienstverlener"
ik werk nu wit. en wat krijg ik? wel de lasten maar niet de lusten! geen doorbetaalde vakantiedagen, gewoon doorwerken als je ziek bent, een inbreuk op mn toch al zo weinig vrije tijd... en een brief naar mn vader
of hij even wil melden wat mijn PROSTITUTIEWERKZAAMHEDEN opleveren en of ik wel hard genoeg werk!!!
sorry hoor maar ik werk bij een gynaecoloog en als fysiotherapeute! toen ik dat meldde bij de belastingdienst lachten ze me uit en zeiden; "ach dat valt toch onder hetzelfde conform? je bent ingeschreven als zelfstandig ondernemer en daar gaat het om" en geen excuus, schriftelijke correctie niks niet. en dan verwachten die kakkerlakken dat je nog enige medewerking wilt verlenen?!

ik had het veel beter toen ik nog zwart werkte. geen rare brieven, vakantie nemen wanneer ik wil, niet al die administratieve rompslomp en meer vrije tijd om weer aan een studie te kunnen beginnen.

en dan het minimumloon.. alsof ze de hardwerkende volwassenen al niet genoeg bestelen, moeten ze ook nog de jeugd hebben. kom op zeg! ze zijn jong, en hebben geld nodig, niet alleen voor de lol, maar ook voor de ontwikkeling. het minimum moet omhoog, want ze moeten leren dat hard werken loont. en niet dat witwerken toch niks opbrengt.
hoeveel jongeren die bij mcdonalds, burger king, albert heijn, etc. werken worden er niet uitgelachen omdat ze zo weinig verdienen. een bijbaantje is een blijk van ijverigheid, en dat moet beloond worden.

Enzo Ferrari
Tue, 09/18/2007 - 15:14

En dan vraagt men zich af waarom mensen stelen...

unknown
Wed, 09/19/2007 - 02:11

als onze jeugdige arbeiders van nederland zeiken om een hogere minimumloon dan worden ze onbewust gemotiveerd om $$$ te verdienen. wat gebeurt er dan met onze geschoolde maatschappij?... juist, die stort in, een naar domino-effect krijgen we dan.

martijnn
Fri, 09/28/2007 - 01:08

ik ben 18 jaar en verdien 1700 euris

zwart is da goed?

martijnn
Fri, 09/28/2007 - 01:13

ik ben 18 jaar en verdien 1700 euris

zwart is da goed?

tom
Sat, 09/29/2007 - 05:58

ach ja nederland word er niet beter op alleen de ministers krijgen weer 30% meer.

meisje
Sat, 10/06/2007 - 21:08

Ik werk als bijbaantje in een horecabedrijf en verdien 5,50 per uur. Ik vind dit wel erg weinig, zit ik onder het minimum? Werk ongeveer 10 uur per week, waarvan ook altijd op zondag.

Joop
Fri, 10/26/2007 - 11:56

hey

hola
Fri, 10/26/2007 - 15:28

Mensen snappen jullie het dan niet?

Snappen jullie niet dat alle lonen zo zijn berekent dat je wel full time moet werken? Dat wij zo worden uitgebuit dat je alleen maar productief blijft voor de elites.. De elites zijn de grote multi-nationals (bijv. de grote banken). De grote multinationals besturen ongeveer 120 landen van de 170 in onze wereld... derde wereld landen worden zwaar uitgebuit... maar wij hier ook. We worden gek gemaakt met dagelijgse propaganda dat het goed is om 40 uur te werken.. En dat je moet luisteren naar de staat. het is gewoon slavernij in een modern jasje... mensen aub wordt wakker.
Elk mens is uniek.. elk mens moet doen waar zijn./haar hart naar verlangt... dan ontstaat er pas harmonie in onze wereld... Een wereld als deze waar we nu in leven is chaos! Mensen worden geforceerd om te werken... anders overleef je het niet.

Een simpel voorbeeld.. we gebruiken nog steeds olie en kolen om ons van energie te voorzien.. (erg laag en primitief) dit is duur voor de mens maar vooral voor de aarde (het milieu).. er bestaan al sinds 100 jaar concepten van "vrije energie".. (zoek op google: Zero point energy) deze worden onderdrukt door de elites,zodat we afhankelijk blijven en productief blijven (slavernij).

We laten ons dagelijks bestelen van onze vrije tijd. We leveren ons leven in voor de elites.... Denken jullie nu echt dat het leven draait om veel geld hebben? een goede baan? ... Vraag dit eens aan jezelf... wat wil ik echt? wil ik eigenlijk wel in een kapitalistische maatschappij leven? is dit echt de ZIN van het leven? .... ik denk het niet...
De wereld waar we nu in leven is een leerweg geweest voor ons allen.. een leerweg om te begrijpen wat vrije wil is.. om te begrijpen wat ethiek is..

Nogmaals... mensen begrijp dit grote spel wat de elites al eeuwen lang spelen met de grote massa... begrijp het.. vertel het door.. en verander de wereld1!

Ik wens ieder van jullie alle vrijheid, geluk en LIEFDE!

PEACE OUT!

paar handige zoektips: John perkins (economical hitman)

Alex Jones

de film: from freedom to facsism..

.............................\

hola
Fri, 10/26/2007 - 15:37

trouwens, ik merkte een reactie op van iemand die had het over de dure zorgverzekerig...

het is geen zorgverzekering meer... het is gewoon een maffiapraktijk...

Denk na wat ze zeggen:
Je betaalt ons elke maand 100 euro (je kunt het wel zien als protectie-geld)... betaal je niet? dan kun je nergens aan de bak en moet je ook nog eens sinds 2 jaar een fixe boete betalen! ... dan kun je niks!

Pure vorm van maffia!

mensen wordt hier bewust van... en wat moet je dan doen om de wereld te veranderen? NIET VERANDEREN IN EEN GIERIGE VREK DIE ZIJN/HAAR OGEN OP MACHT RICHT! Maar een mens met een HART.

Hola
Fri, 10/26/2007 - 15:40

OH enne ERIK...

Zwartwerken diefstal? ga eens minder naar het nieuws op die televisie kijken... maar zoek eens uit hoe het echt allemaal achter de schermen werkt in onze wereld... je gaat schrikken! .. diefstal.... sorry maar ik moet er om lachen!

jandoedel mthrfckrs !!
Thu, 11/01/2007 - 21:09

dat minimun slaat nergers op ! dan kan je beter niet werken...
ik transporteer en dan krijg ik 1/5 deel
dat betekent als 16 jarige 400 euro per dag.
en geen hond die het ziet !
of je nou zwart of wit werkt, je werkt zodat je kan leven zo is het nou eenmaal in nederland
if you can join them , BEAT THEM ~!

Lisa
Tue, 11/06/2007 - 12:36

Jullie willen gewoon alleen maar meer en meer geld. Sommigge mensen verdienen maar een euro per dag. En als je vind dat je te weinig geld verdient zou denk ik toch echt eens goedkoper uitgaan of minder geld aan kleren en andere dingen uitgeven, dan heb je veel sneller geld over om het nodige te kunnen kopen of af te betalen.

k.
Thu, 11/08/2007 - 18:28

heeej
ik werk binnenkort in een restaurant.

voor 15 uur per week.

ik ben 16 jaar. hoeveel moet ik verdienen?

alvast bedankt.

xx

anonymous
Thu, 11/15/2007 - 22:27

nou ik ben 14 en ik werk in een snackbar voor 18 euro per dag maar ik werk er maar 1 dag in de week .. ik ben wel bijna 15 maar volgends mij mag ik er wettelijk niet eens werken tog xD ??

fioon!!
Sun, 11/18/2007 - 22:49

mag je op je 14de al in restaurant werken ik kan daar een bijbaantje krijgen en hoeveel moet je dan verdienen voor een uur ?

alvst thnks

vero_w8nl@hotmail.com
Mon, 12/10/2007 - 16:01

Volgens mij mag je dan nog niet in een restaurant werken vanwege alcohol, pin me er niet op vast want ik begon er later pas.

Als ik dit zo lees allemaal ga ik me toch bedenken waar het hier allemaal naartoe moet. Voorlopig prijs ik mij gelukkig dat ik al een salaris had van 10,50 netto op mn 19e...Kwestie van de goede branche uitzoeken denk ik.

Ilana
Sun, 12/30/2007 - 21:12

Even een vraagje .. kijken of iemand er een antwoord op weet ..
Ik werk in een supermarkt en verdien met mijn 24 jaar 8,99 bruto per uur ..
Maar toen ik in de CAO keek zag ik dat bedrag helemaal niet staan :S
Dus ik vroeg me af of er meer mensen van mijn leeftijd zijn die in dezelfde branche werken en hetzelfde uurloon hebben?

dave
Mon, 01/07/2008 - 19:24

waarom is het minimum loon van een 20 jarige zo laag

ik ben zelf een full time werkende 20 jarige en woon op mezelf, met de hooge huren kan je haast niet meer rondkomen

en dan vinden ze het gek dat zoveel mensen lenen tegenwoordig

dave
Mon, 01/07/2008 - 19:29

Zoals ik hier lees zijn er meer mensen het niet zo eens met hoe we worden betaalt hier in nederland en met somige regelgeving

ik kan helemaal in komen met die zorg verzekering sinds wanneer beslist iemand anders voor je wat je allemaal moet ik snap best dat het belangrijk is maar die 100 E in de maand gaat natuurlijk nergens over, en dan kom je bij de dokter moet je nog extra dokken ook want dit en dat valt weer niet onder je zorg

ik vind dit rond uit geldklopperij, mischien moeten die ministers eens wat minder ontvangen en geen chauffeurs hebben en niet van die duitse zuipschuiten kopen, dan hebben ze al menig zorg verzekering terug verdiend

rob
Mon, 01/21/2008 - 01:26

Als je meer wilt verdienen als het minimumloon de rest van je leven raad ik je aan om voor diplomas te zorgen.

Anil Kumar
Sun, 01/27/2008 - 14:15

Ik werk in een restaurant als afwasser met schoonmaken er nog bij.
Ik krijg 2,76 per uur netto, werk de laatste tijd ong. 20-25 uur per week,
krijg ik genoeg?

Milan
Fri, 02/01/2008 - 13:34

Ik ben nu net 18 jaar en ik krijg €14,60 peruur. Dat is zeker wel meer dan het gemiddelde maar wat zou ik horen te krijgen?

Doom
Tue, 02/19/2008 - 02:57

Milan: Meer als het gemiddelde? Haha dat is ZEKER meer als het gemiddelde!
Toen ik 18 was, verdiende ik 3,78 per uur!
Ik ben nu 20 en verdien 5,51 per uur! Ohh wacht, correctie. ik verdien 3,55 per uur. Men heeft lekker een foutje in de administratie gemaakt waardoor mijn loon een beetje te laag is. En ik maar proberen uit te leggen dat het ECHT niet klopt.
Daar wordt je toch niet goed van? *zucht*

Alexander
Wed, 03/19/2008 - 13:36

Ik ben 20 jaar en ben reeds in onderhandeling met een stagebedrijf. Ik ga hier alleen op zaterdagen werken, echter willen zij mij €30,- dag vergoeding geven. Ik vind dit persoonlijk aan de lage kant. Hier komt ook bij dat de eerste 3 maanden "proeftijd" onbetaald zijn.

Welke steekhoudende argumenten kan ik hier het beste aanvoeren?
Mijn doel is om ipv 30, 50 euro dagvergoeding te krijgen.

Alexander
Wed, 03/19/2008 - 13:37

Vervolg:

Het is natuurlijk voor mij ook een leertraject. Daarom vraag ik ook 50 euro ipv 85 wat ik bij een ander bedrijf kan verdienen als ik gewoon werk.

een wanhopig persoon
Thu, 03/27/2008 - 15:53

ik ben het helemaal eens met die jongen die zegt dat nederland stinkt en aan deze begroting zit ook een luchtje. sommige mensen zeggen dat ik stink maar dat valt best mee vind ik. andere mensen zeggen dat mijn oma sokken draagt dit is waar. slimme mensen zijn dat!!

respect en vrede aan iedereen!!!

een wanhopig persoon

AnOniempje 88
Thu, 04/10/2008 - 19:17

Als het dus klopt verdien ik nu minimum 682,90 bruto & als ik 20 word 800.Hoeveel daarvn gaat er naar de belastingen ? Hoe berekend men dat ? Alvast bedankt op voorhand , mvg vanuit Limburg.

€2.35
Thu, 04/10/2008 - 20:16

heey
ik ben 15 en verdien maar €2.35 int uur?
dat is toch niet normaal?

gr vorde

naThaLie
Tue, 05/06/2008 - 11:03

iK ben nu 20 en iK z0u dan 800 brut0 peR maanD verdienen. iK wiL 0p mezelF maaR h0e kan iK van diT minimunlo0n nu een beeTje huiS k0pen..??

ik
Sun, 05/11/2008 - 17:03

zwart werken lost het probleem niet op dat de minimum en de gewone lonen te laag zijn. Daarmee maak je het alleen maar erger.

Aimée
Sat, 08/16/2008 - 23:53

Ik ben nu dus 21 jaar en heb gestudeerd voor schoonheidsspecialiste/pedicure en visagiste. Ook heb ik nog een opleiding gehad voor ondernemer/manager detailhandel. Als ik nu in een schoonheidssalon ga werken verdien ik dan het minimumloon? Ik vind persoonlijk dat €943.10 best wel weinig is. En is dat dan bruto of netto?

apart
Mon, 08/18/2008 - 18:46

Hoop aparte mensen hiero, diplomas halen en investeren in jezelf. In amerika lenen mensen ook 15000 dollar per jaar om te studeren, investering in jezelf. Met diplomas verdien je namelijk gewoon meer.

S.
Mon, 10/20/2008 - 17:52

Ik ben 21 jaar en werk 38 uur p/w als facilitair/administratief medewerkster. Ik verdien 1800euro bruto per maand, 1344 euro netto per maand.
Ik heb duidelijk aangegeven wat ik wilde hebben en heb dit ook gekregen. Ben niet bang om te vragen en laat zien dat je niet zomaar weggaat met minder!

Succes...

mega mindy
Wed, 10/22/2008 - 17:04

hoi

.Banaan
Sat, 10/25/2008 - 15:39

Naanab.

robert
Thu, 11/27/2008 - 09:12

ik werk in een doe het zelf zaak ben bijna 21 (over een maandje) en verdien 690 in de maand klopt dit?
gr robert

Amke
Sun, 11/30/2008 - 13:39

Ik ben 14 jaar in ik wil weten wat mijn minimumloos is en hoeveel uur ik per dag mag werken? Zit ik ook nog vast aan werktijden of niet omdat ik nog maar 14 ben?
alvast bedankt op een eventuele reactie.

Amke

Chalana
Sun, 12/07/2008 - 16:52

Ik was 15 toen ik 4 euro nette verdiende int restaurant.. nu ben ik 16, en doe ik dagblad.. omgerekend is dat zo 7/8 euro per uurtje... (gelukkig dat et niet per uur gaat krantjes)

JR
Sun, 01/25/2009 - 14:04

Hallo allemaal,

Ik schrik ernorm van de genoemde bedragen hierboven. Jullie moeten duidelijk beter onderzoeken wat je behoort te verdienen en meer onderhandelen. Zoniet, zou ik een andere baan zoeken, want in sommige branches betalen ze nou eenmaal veelll beter, zoals bv. kantoorbaantjes.
Ik ben nu 22 jaar en werk al 5jaar bij Albert Heyn parttime en verdien er nu onderhand 9.28 per maand als cassière. Dit kun je als netto zien, aangezien ik altijd het bedrag krijg, zoals ik het letterlijk berekend heb (aantal uren van die maand x uurloon), plus nog altijd wat meer zelfs!
Onlangs heb ik gesolliciteerd voor klantenservice-medewerker en daar kan ik 10,05 euro verdienen, dus zo zie je velen van jullie zitten er te ver onder!!! Met mijn leeftijd weiger ik te werken voor een uurloon onder de 9 zoveel!!
Daarnaast helpen diplomas uiteraard, Ik volg tenslotte ook een HBO opleiding, want ik heb fulltime gewerkt als tandartsassistente op mijn 19e, maar wat was dat slecht betaald zeg, dat ik spontaan weer naar school wilde. Ik was direct gemotiveerd, want voor zulk cowboy geld doe ik het niet. Later lekker minstens 2000 euro verdienen, want anders is het niet te doen hier in NL. Je moet zo ongelofelijk veel betalen, dus ga lekker doorstuderen op je 16e en meer, op een hoger niveau!!

Groetjes en succes!! Think about it ;)

de Zeeuw
Wed, 01/28/2009 - 20:33

Goeiendag, mensen, ze zeggen wel eens sad de bagara, maar ja.. Zeg dat maar eens tegen de herculator.. Want meestal is het zo dat de herculator het aan de sad de bagara vraagt..!

ringo
Wed, 02/11/2009 - 21:41

mensen als we maar gezond zijn

arbenos
Mon, 04/27/2009 - 13:07

godverdomme joh jullie worden allemaal echt in jullie kontje gepakt door jullie baas!!!
toen ik 20 was verdiende ik al 1500 netto plus 100 reiskosten als koerier zonder opleiding niks...
nu ben ik 22 verdien iets meer nu maar is niet normaal dat jullie zo opgelicht worden ..
ik ga nooit akkoord met het loon dat een baas mij aanbiedt gewoon altijd onderhandelen laats bij mijn nieuwe baan boden ze te weinig . heb ik mezelf de lucht in geprezen en ineens ging ie 2 euro PER UUR omhoog ..
reken maar uit 160 x 2 per maand extra ..
altijd onderhandelen mensen ..

VOORAL DE VROUWEN!!!!!!!!!

Pipidoe
Fri, 05/22/2009 - 20:33

Iedereen weet toch dat je in de horeca geen reet verdient!!?!
Haal gewoon een fatsoenlijke diploma...

Wilhelmus
Fri, 07/31/2009 - 13:44

Man, jullie worden echt allemaal opgelicht!

Ik ben nu net een paar maanden aan het werk (HBO-diploma) en verdien nu 2100 bruto p/m. Over een halfjaar 2200 bruto..

Durf voor je zelf op te komen bij de onderhandeling. Zeg NIET hoeveel je bij je huidige baas verdient, dat gaat ze niets aan.. Begin altijd hoog, zakken in je vraag kan altijd, stijgen niet!

KK bas
Mon, 06/06/2011 - 15:45

Jonge mensen mogen gewoon zeggen dat dit land kk is!!!!!!

Waarom lid worden van HelloLaw?
  • Krijg onbeperkt juridisch advies
  • Profiteer van de laagste prijzen
  • Krijg korting op advocaten
  • Bespaar geld
Word nu lid
Direct advies:
ma - do: 8.00 tot 20.00 uur
vrij: 8.00 tot 18.00 uur
za: 10.00 tot 18.00 uur