Ouders en recht (11): Vader wil geen omgang met de kinderen

Als er na echtscheiding problemen zijn met de omgangsregeling, dan gaat het meestal om mannen die omgang willen met de kinderen maar daartoe worden tegengewerkt door hun ex-vrouw. Maar het kan ook zijn dat juist de moeder inziet dat omgang met de vader goed is voor de kinderen, terwijl de vader daar niets van wil weten.

De zaak
Een moeder wil haar ex-man dwingen tot omgang met hun twee kinderen. De vader heeft inmiddels een nieuw gezin. Tussen de vader en de beide kinderen heeft na de scheiding gedurende een periode van zes jaar geregeld omgang plaatsgevonden. 

Vader wil geen enkel contact met de moeder 
De vader staat nu volstrekt afwijzend tegenover elke omgang, hoe gering ook, in ieder geval zolang de moeder daarbij direct of indirect betrokken is. Volgens de vader roept elk contact met de moeder, in welke vorm dan ook, bij hem steeds dusdanige agressie en aversie op, dat hij zijn emoties niet onder controle kan houden en zijn huidige omgeving daar mede onder lijdt. Daarbij heeft de vader aangegeven te kiezen voor zichzelf en zijn huidige gezin.

De moeder vindt het onbegrijpelijk dat de vader zich, in het belang van hun twee kinderen, niet over zijn problemen kan heen zetten. Zij heeft zelfs voorgesteld om de omgang via haar ouders te laten verlopen zodat de vader niet met haar zelf te maken krijgt. De vader wijst de verschillende voorstellen echter af: hij wil op geen enkele manier met haar geconfronteerd worden.

De rechter
De Haarlemse rechtbank is van mening dat de vader de belangen van zijn kinderen uit een eerdere relatie uit het oog verliest. Bij de vader ontbreekt het inzicht in de gevolgen die het ontberen van contact voor hun verdere ontwikkeling kan hebben. Het enkele feit bijvoorbeeld dat hij de kinderen door middel van een brief wil laten weten hoeveel hij van hen houdt en dat hij nog wel af en toe telefonisch contact met hen wil onderhouden, komt volgens de rechter niet tegemoet aan de behoefte van de kinderen om feitelijke (fysieke) omgang met de vader te hebben. 

Alles overwegende acht de rechtbank het niet goed voorspelbaar dat een omgangsregeling door deze afwijzende houding van de vader nog langer in het belang van de kinderen is. Het verzoek van de moeder wordt daarom afgewezen. 

Conclusie
De rechter kijkt in dit soort situaties altijd naar het belang van het kind. Het is objectief duidelijk dat het in het belang van het kind is dat er omgang is tussen hem en de vader. Als de vader die omgang echter afwijst, dan kan zelfs de rechter hem niet dwingen.

Wil je meer weten over gezag, omgangsregeling of alimentatie, neem dan contact op met één van onze juristen.

Lees ook: Omgangsregeling: de kinderen willen geen omgang meer
Lees ook: Omgangsrecht van grootouders na echtscheiding
Lees ook: Machtsspel omgangsregeling leidt tot werkstraf moeder
Lees ook: Heeft een vader altijd recht op omgang met zijn kind?

Bron: Rechtbank Haarlem, 7 november 2006, LJN AZ2415

Laat een reactie achter

Restricted HTML

  • Allowed HTML tags: <a href hreflang> <em> <strong> <cite> <blockquote cite> <code> <ul type> <ol start type> <li> <dl> <dt> <dd> <h2 id> <h3 id> <h4 id> <h5 id> <h6 id>
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.

Reacties (42)

Marga
Fri, 09/28/2007 - 14:08

Waarom kunnen vaders niet gedwongen worden in de omgang met hun eigen vlees en bloed, en moeders kunnen wel gedwongen worden door de rechter om de kinderen aan de vader mee te geven, dit is heel erg krom.Het is voor de kinderen al moeilijk genoeg als ouders scheiden, en dan ook nog te verwerken krijgen dat je vader je niet wil zien. Dit is te gek voor woorden

elisa
Sat, 09/29/2007 - 14:33

Ik ben het niet eens met wat Marga stelt.
Als een moeder gedwongen wordt de kinderen aan de vader mee te geven dan is dat omdat de vader een omgangsregeling wenst.
Als een vader niet wil lijkt het me voor de kinderen niet prettig dat ze tijd met hun vader moeten doorbrengen terwijl die ze liever niet wil zien. Dat lijkt me voor de kinderen niet erg prettig!

elisa
Sat, 09/29/2007 - 14:34

Ik ben het niet eens met wat Marga stelt.
Als een moeder gedwongen wordt de kinderen aan de vader mee te geven dan is dat omdat de vader een omgangsregeling wenst.
Als een vader niet wil lijkt het me voor de kinderen niet prettig dat ze tijd met hun vader moeten doorbrengen terwijl die ze liever niet wil zien. Dat lijkt me voor de kinderen niet erg prettig!

jules
Sun, 09/30/2007 - 00:36

Voor de kinderen is dit vaak geen keuze, het moet eens gedaan zijn met dit soort touwtrekkerij. Het ouderverstotingssyndroom PAS komt vaak sneller om de hoek kijken dan je denkt, en dat verdient geen enkel kind.
www.ouderverstoting.nl
De rechtbank heeft mijn omgangsregeling vastgesteld, alleen mijn ex wil dit nu graag weer anders. Moelijk voor een kind van 6 die steeds door de moeder gehersenspoeld is.
Jules

onbekend
Tue, 10/02/2007 - 12:35

goede uitspraak Mijn man is al tien jaar leeggeproceduurd door zijn ex .alleen maar om te kunnen blijven strijden te stalken en te verstoren De ernstige verstoring hieromtrent loopd ook door in familie banden en werk omgang kind,Daardoor is de omgangregeling niet te doen ,En daar moeten ook door gepriemd worden Er is een stichting blijf van mijn lijf voor mannen Misschien zijn niet de mannen altijd schuldig wat word beweerd (stresje)

onbekend
Tue, 10/02/2007 - 12:50

mocht er behoefte zijn De stichting blijf van mijn lijf voor mannen is voor zowel voor emotioneel als fysiek door vrouwelijke plegers gelukkig geen taboe meer artikel hierover lezen in het blad sante@hachette.nl de stichting zelf www.sichting-humaly.nl bron.www.huiselijkgeweld-dwo.nl en hoop hier wat aandacht aan te geven(stresje)

Een gescheiden vader
Tue, 12/04/2007 - 16:08

Als ik iets niet wil of doe zoals mijn ex het wil,dreigt ze meteen met "je krijgt je kinderen niet te zien" Ik kan dat wel aanvechten bij de rechtbank maar ivm met mijn modaal inkomen krijg ik deze te dure advocaatkosten niet vergoed. Mijn ex daarentegen krijgt al deze kosten wel vergoed daar ze een haar min.inkomen heeft.(wel met een werkende vriend die bij haar inwoont,maar niet opgegeven)
Dat geeft haar de macht, die ze gebruikt om voor "elk wisse wassie" een verzoek in te dienen bij de rechtbank, die ik dus alleen kan aanvechten door een advocaat te nemen.

Ik ben nl. een full-time werkende man, heb 2 kinderen. Deze zie ik om de 2 wkn het weekend en ik betaal €400,- en nu dan nogeens extra erbovenop €156,- p/mnd. Ik woon 75 km van mijn ex en mijn kinderen vandaan.
Zij heeft bij de rechtbank een nieuwe omgangsregeling voor elkaar gekregen.
*Nu moet ik de helft van alle kinder/schoolvakanties mijn kinderen ophalen. Zoveel vrije dagen heb ik natuurlijk niet, hoe los je dit op als werkende vader???
* en ik moet de Vrijdags (ééns per 2wkn) de kinderen om 15.30u ophalen. Terwijl ik tot 15.30u werkte
De advocaat koste mij €900,- en stelde de moeder "in het gelijk"

Omdat ik me aan deze nieuwe regeling niet wil/kon houden, doordat mij dat gewoonweg niet lukt met een betaalde- en full-time baan is ze opnieuw naar de rechtbank gestapt. Ze heeft het nu voor elkaar dat ik extra €156,- moet betalen voor de uren dat ik te laat ben en voor alle dagen buiten de omgangsweekenden dat ik de kinderen niet ophaal. Zij zegt dan een zgn oppas te hebben maar haar vriend is er gewoon.
Mij lukt het écht niet door afstand en te weinig snipperdag.
Wat sta je toch machteloos als vader!!

Dit gezeur/gevecht/machteloosheid/frustraties duurt nu al vanaf de scheiding, al zon 6 jaar...

onbekend
Thu, 12/06/2007 - 10:40

welkom bij de velen gedupeerde , inmiddels duurd het bij ons albijna twaalfjaar en zijn de advocaat kosten verschrikkelijk . probeer aub hulp te krijgen want deze strijd kost velen de leven .zie de journalen .als er weer een ex man zich zelf en de kinderen dood .ook zijn de nieuwe partners vaak de dupe er bij . maar alleen is nog erger ,sterkte , afz jacky

roy
Tue, 12/18/2007 - 01:06

ben sinds 2 jaar gescheiden en kan niet leven van mijn zoons .
ik de vader denk elke dag dag hoe zeer ik hun mis . hun lach en alles .
hij was recentelijk jarig en heb een brief gestuurd als hij mij op zijn verjaardag mij niet bel blijf ik de hele dag in hongerstaking.
heb de grootste pijn in mijn lichaam nu. zonder kids te leven.

roy
Tue, 12/18/2007 - 01:07

ben sinds 2 jaar gescheiden en kan niet leven van mijn zoons .
ik de vader denk elke dag dag hoe zeer ik hun mis . hun lach en alles .
hij was recentelijk jarig en heb een brief gestuurd als hij mij op zijn verjaardag mij niet bel blijf ik de hele dag in hongerstaking.
heb de grootste pijn in mijn lichaam nu. zonder kids te leven.

Pluis
Tue, 12/25/2007 - 22:34

Als mijn ex haar rancune opzij zou kunnen zetten had mijn zoontje van 9 nog een vader gehad.
Het kind en zo ook elk kind betaald voor de onkunde van een volwassen persoon ongeacht man of vrouw.
Ket kind betaald de hoogste prijs.

Fred
Fri, 01/25/2008 - 23:15

hoe erg kan het zijn als een moeder de kinderen bij hun vader weghoud zonder dat het door jeugdzorg en kinderbescherming ondersteund wordt. dus een moeder kan maar doen wat zij zelf wil?????????????

ester
Mon, 03/03/2008 - 12:44

mijn kind wil niet van 8 wil niet meer na zijn vader toe .ik heb alles geprobeerd om het contact te behouden maar vader ziet het ook niet meer zitten heb ik het idee. maar wat nu ik weet het niet meer .wat is het beste voor mijn kind weet namelijk als geen ander hoe het is om geen vader te hebben .

bloempje
Tue, 05/27/2008 - 00:54

Recentelijk ben ik gescheiden en de vader wil geen omgang met zijn zoon van 4 zijn vrienden en de drank zijn belangrijker... had mijn zoon maar een vader die omgang wilde, enig idee wat dit met een kind doet?
Hierbij denkend aan het belang van mijn kind reist de vraag waar mijn zoon beter mee af is een vader die geen contact wilt, dus zijn zoon in de steek laat of een vader die meer onder invloed verkeerd dan hij nuchter is, dat doet een kind ook geen goed....

Druppel
Thu, 05/29/2008 - 01:14

Inmiddels ben ik al vier jaar weg bij mijn ex en heb veel van bovenstaande verhalen meegemaakt. Niet iedere moeder of vader moeten we over een kam scheren.
In het begin was ik enorm strijdvaardig en wilde ik mijn kinderen graag bij mij hebben. Als je ex zich hiertegen verzet om welke reden dan ook dan is verliezen alleen een kwestie van tijd. Nu is het dan zover, ik ben helemaal leeg en op en kan het niet meer opbrengen ze nog op te halen. Iets wat ik mij vier jaar geleden volstrekt niet kon voorstellen. Ik moet mezelf tegen deze oneerlijke strijd beschermen anders loopt het verkeerd met mij af. Dat ik mijn drie kinderen niet meer zal zien is een hel maar om ze onder deze omstandigheden te blijven zien zoals het nu is helaas nog erger.
Ontredderd blijf ik achter in deze oneerlijke strijd, mijn ex is met deze situatie helemaal in haar nopjes, het zij zo.
Ik hou van mijn kinderen tot in eeuwigheid.

wennie
Wed, 10/15/2008 - 00:32

mijn kids hebben hun vader al 5 mnd niet gezien vader blijft weg omdat hij moet studeren en werken kids komen helaas niet op nummer 1 tot mijn grote spijt.hij laat ook niet weten of hij ooit nog komt opdagen.de omgangsregeling is veranderd van elke zondag naar 1 weekend in de 2 weken meneer is het daar niet mee eens ik heb vele andere mogelijkheden aan geboden zoals 1 zondag in de 2 weken maar hoor uiteraard niets van hem, vind het super datik hier lees dat veel vaders hun kids wel willen zien en er voor vechten.de kids moeten het nu alleen met hun moeder doen ik ga zeker mn best doen.

groetjes

micha van de tuin
Mon, 11/17/2008 - 23:35

tja mijn kinderen hebben ook zo n lekkere vader. 5 jaar ging het goed. De omgangsregeling die wij hadden hield hij zich prima aan. Tot dat hij nu een nieuw kind heeft bij een ander. Tja te druk zeker. Of zijn nieuwe vrouw vind het nix. Tja en nu??? ik werk en heb niet zoveel vrije dagen. Oja hij is verhuist en woont 10 kilometer van mijn huis. Hij vind het te veel om zondags op te halen en maandag naar school te brengen. Ben je toch echt ziek!!!!!!!!!!!!!!!!!!

kitty
Mon, 02/09/2009 - 11:04

Mijn ex wil de kinderen niet meer ophalen. Op alle voorstellen die ik heb gedaan wil hij niet ingaan. Van de rechter moesten in mediation.. iets wat hij bij mij altijd afwees. Maar helaas is hij net weer op alle afspraken teruggekomen en gaat de zaak terug naar de rechter. Mijn kinderen hebben er grote moeite mee.

Waarom hebben al die batmanvaders die bruggen bestijgen en gevels beklimmen het recht om hun kinderen te zien.. (waar ik het helemaal mee eens ben) maar waar is het recht van een kind om zijn ouder te zien???? Ook in de rechtzaak ziet hij alleen zijn eigen slachtofferrol. Hij is de liefde van zijn kinderen niet waard. Ik hoop dat mijn kinderen handvatten krijgen om met dit afschuwelijk besef, ik beteken niets voor mijn vader, om te kunnen gaan.

Aan alle vaders... ben er voor je kind!! Laat hem/haar voelen dat ze belangrijk voor je zijn en zie ze!!!!

Marianne
Sun, 02/22/2009 - 18:27

Moeders met een minimum inkomen hebben een pro deo advocaat, klopt. Maar dit is maar schijn. Als de procedure is afgerond en de moeder bouwt (hopelijk) weer inkomsten op of heeft gespaard dan komen ze gewoon nog even de procedurekosten bij de moeder incasseren. Dus wat wordt gesteld dat de vrouw in die zin macht heeft ONZIN!!!!!
Daarnaast:
Heren Vaders: Jullie hebben zelf meegewerkt om een kind op de wereld te zetten. Dit houd in dat je ook je verantwoordelijkheden moet nemen!. Houd toch op met dat zielige gedoe over dat je niet zoveel vrije dagen kan krijgen. Je wilde toch ook een kind? Je hebt toch ooit van die vrouw gehouden? Je hebt zelf gekozen voor een leven met een kind dus met verantwoordelijkheden. Zorg gewoon dat je dan minder gaat werken. De moeder moet ook maar zien dat ze inkomsten blijft generen via een baan of eigen bedrijf. Denk je dan echt dat zij wel zomaar alle dagen vrij heeft om voor het kind te zorgen? Denk toch na godvergeten o zo in de slachtofferrol zittende nepvaders! Omgangsregeling ja daar trekken ze je voor de rechter enkel als machtsuitoefening en als het meezit dan wordt de moeder veroordeelt tot een dwangsom om de kinderen verplicht mee te geven waarbij in de meeste gevallen absoluut niet door de rechters naar het belang van het kind wordt gekeken, dat is vaak maar een wassen neus. Nee heren (nep)vaders. Jullie willen wel het kind als het jullie uitkomt als je maar niets hoeft in te leven in salaris, vrije dagen en je eigen leven met of zonder nieuwe partner of gezin. De helft is de helft dus zeur niet meer en houd anders je hersens in je broek!

jessica
Fri, 04/17/2009 - 22:07

Dit bewijst te meer dat vaders nog steeds meer recht hebben als het tot een rechtzaak komt.
Een moeder word vanalles maar gedwongen, want een kind heeft 2 ouders nodig.

Ik ken een koppel waarbij de vader alleen maar eisen heeft, ondanks dat de moeder wil dat de vader zijn kind ziet.
Deze vader wil eigenlijk iets van zijn kind weten, maar aangezien oma & opa het kind willen zien (en als het hen zou lukken hebben) en hij aangezien alles voor zijn ouders doet, wil hij constant meer zijn rechten opeisen.
Als je ziet hoe hij met zijn kind om gaat, het is pure geestelijke mishandeling, maar daar kan de moeder niets over zeggen anders gaat meneer naar instanties toe om te zeggen dat zij hem tegen werkt.

De wetgeving in Nederland omtrent vaders moet eens veranderen en niet meer zo mannen gericht zijn.

Nitsji
Thu, 06/18/2009 - 16:20

Weet iemand of er jurisprudentie is over het verplicht ophalen van de kinderen?

Geronimo
Sun, 07/05/2009 - 14:41

Toe maar,scheld maar lekker op al die k..vaders die hun kinderen niet ophalen of niet betalen..Lekker eenzijdig ,tis allemaal hun schuld..Dat veel moeders hun kids schaamteloos als machtsmiddel gebruiken laten we [conveniantly] even weg.Dat veel kids gehersenspoeld worden door diezelfde moeders,hun hoofdjes volgestopt met negatieve dingen over de niet verzorgende ouder vanwege pure rancune,daar hoor ik ook niemand over.Dat veel vaders emotioneel en financieel gebroken worden na een scheiding is ook al niet aan de orde.Het simplisme waarmee veel vrouwen over dit soort kwesties lijken te denken verontrust me een beetje..Je hebt je piemel er toch ingestopt,dus zelfs al is het niet jou keuze geweest om vader te worden,gewoon ophalen en betalen voor die kids,had je hem maar in je broek moeten houden.Alsof vrouwen anno 2009 nog steeds per ongeluk,zomaar zwanger worden zonder dat ze een keuze hadden hier iets tegen/aan te doen...Dan zijn ze ineens niet meer de baas over hun eigen lichaam en kennelijk overgeleverd aan natuurkrachten waar niets tegen te doen is .Alsof de pil,het pessarium of een morningafterpil niet bestaan.Waarmee ik niet wil zeggen dat zwangerschapspreventie alleen een zaak is van de vrouw..Een vriendin van me naderde de dertig en vertrouwde me eens toe:voor m\`n dertigste heb ik een kind..en ja hoor,een jaar later kwam ik haar tegen achter de kinderwagen.Bij navraag over de vader antwoordde ze; ach, het was een one-nightstand,ik heb het hem niet verteld.Hij was toch alleen een spermadonor.Mijn kind heeft geen vader nodig, hij heeft een goeie moeder toch..
De voorbeelden van vrouwen die op eigen houtje besluiten om een kind te krijgen zonder de verwekker bij het besluitvormingsproces te betrekken zijn legio.Hoe moet het nu met deze vaders, kunnen we ze moreel verantwoordelijk houden voor de aanwezigheid van deze kinderen? Het is een moeilijk ethisch vraagstuk ,en niet zo zwart -wit als soms beweerd word.
In ieder geval vind ik dat vrouwen er best vaak een dubbele moraal op na houden op dit gebied .Wel dezelfde plichten maar niet dezelfde rechten als het op nageslacht aankomt, zo lijkt het.Slechte ouders bestaan helaas zeker,of het nu vrouwen of mannen zijn ,het belang van het kind moet voorop bliiven staan ,vind ik.En ieder kind heeft er belang bij dat het de rust en de ruimte kriigt om met beide ouders in een veilige situatie een band te ontwikkelen.Als het dat niet kan is dat schadelijk voor zijn verder ontwikkeling tot een evenwichtig mens.Dus vaders en moeders,kom op laat je kind niet zitten en werk aan een oplossing,je kind zal je er later dankbaar voor zijn...een verdrietige vader die overigens niet in de slachtofferrol kruipt..

Ellen
Tue, 01/05/2010 - 01:56

Laat kinderen hun vader zien en geef vaders de ruimte om hun kinderen te zien dit kun je nooit meer overdoen . mijn ex wil zijn kids niet meer zien nooit meer , hij heeft nu een nieuw gezin met 2 kinderen (niet van hem) maar weet je moeders wat een pijn een kind heeft als ze hun vader niet mogen zien. het is afscheid nemen van een levende en dat is een hel voor kids.

onbekend
Mon, 02/01/2010 - 22:56

Ben er helaas ook mee bezig, vader wil niks dus hoeft dan ook niks.
Belachelijk voor woorden, ze gaan en staan waar ze willen.....in het belang van de kinderen noemen ze dat.
In het belang van de vader zullen ze bedoelen, die heeft ook kinderen maar hoeft niks omdat meneer er geen zin in heeft.
nederland ten top, ik heb er geen woorden voor.
Komt lekker van onder zijn verantwoording uit.
nogmaals belachelijk.
xxx

lady s
Mon, 05/17/2010 - 13:24

Ik ben het met Geronimo eens. Er wordt vaak negatief gedaan naar de vaders toe maar dat moeders het de vaders regelmatig onmogelijk maken wordt niet over gesproken.
Mijn ex komt wanneer het hem uitkomt. mijn kinderen zijn het gewend en ik ook. Ik laat het op zijn beloop. Als ik moeilijk ga doen heb ik mijn kids ermee. Hij is zoals hij is.
De ex van mijn vriend daarentegen maakt de omgang met hun zoontje tot een ramp. Het is nu zo dat er in mijn gezin erg veel onrust is voor en tijdens de omgang met hun zoontje. Het is een schat van een joch, dat is het probleem niet maar de moeder wekt zoveel agressie op bij mij en mijn vriend. ( smsjes en aanspreken/ zeuren bij het ophalen, vriend bedreigd ons etc) Ze wonen 5 huizen naast ons en hun kind mag 1x per 14 dgn naar papa, vakanties enzo bepaald zij dus zo weinig mogelijk. En ze werkt het liefst alles tegen. De rest van de week zien we hem wel buiten spelen maar mag hij niet in onze buurt komen. Als vader hem groet of aanspreekt staat moeder binnen 5 min te schreeuwen. We willen nu afzien van de omgang omdat dit ook bij mijn kinderen spanning meebrengt. Het kind kan er niets aan doen, maar mijn kinderen ook niet en die moeten het ook doen met 6x per jaar hun vader te zien. ( die dit zelf zo wil) Ik vraag me dan af wat belangrijk is. Net als de alimentatie... wij betalen wel aan het zoontje van mijn vriend maar mijn ex betaald niet voor zijn 2 kinderen. Niet eerlijk toch?!
Daarbij willen wij ook geen kosten meer aan de advocaat spanderen.. we kunnen het geld beter gebruiken. Alleen wat staat mijn vriend en mij te wachten wanneer de omgang met hun zoon stopt. Dan heb ik het gedaan en krijgen we nog geen rust. In ons geval is het ook nog zo dat de ex hun zoontje op de wereld heeft gezet om mijn vriend bij mij weg te houden. Ze hadden een relatie maar na een jaar wilde hij bij haar weg. Ze loog dat ze zwanger was, hij trapte erin en bleef bij haar voor het kind. Waar ze dus toen wel zwanger van werd. Hij had het fatsoen om toen bij haar te blijven voor hun kindje maar de relatie was niets en werd ook nooit wat. Daarentegen is er tussen mij en mijn vriend wél altijd een klik geweest. Uiteindelijk zijn we toch weer samen.
We zitten er maar mooi mee.

lady
Mon, 05/17/2010 - 13:35

Nog even over mijn reactie op dit bericht. Het lijkt er een beetje op of ik degene ben die de omgang wil stoppen maar zo is het niet. Mijn vriend wordt namelijk heel erg gespannen op de momenten dat hij zijn ex weer onder ogen moet komen. Ook al wil hij meteen weg bij het halen, ze houdt hun zoontje eerst binnen zodat ze eerst kan zeuren. Mijn vriend wil niets meer met zijn ex te maken hebben en hun zoontje kan ook zelf naar ons komen. ( door de brandgang 15m) Maar nu is het elke 14 dgn weer een strijd. Dit is voor geen van ons een pretje. Hij wil geen omgang meer, ik zoek nu een oplossing voor hem. Als we zo doorgaan is er een hele grote kans dat het uit de hand loopt.
Dan ben ik ook nog vergeten het uithoren van hun zoontje... ook dit staan ons niet aan. Zo weet zij wat wij elke 14 dgn doen. Van haar mogen we niets weten maar onze privacy is weg! Ze houdt ons heel goed in de gaten.

verhuizen? tja... dat kost geld en we hebben een mooi huis.
Dus als iemand ideeen heeft.....

dagdromer
Mon, 06/21/2010 - 12:56

Ik zoek dus overal informatie wat ik kan doen voor mijn dochter om haar vader regelmatig te kunnen zien.

Ik wil dat hij zijn dochter minimaal om de twee weken ziet, maar hij komt met vele smoezen... druk met werk... geen auto... geen geld... en zo kan ik nog wel even door gaan.
Gisteren heb ik hem min of meer verplicht zijn neus te laten zien na 3.5 maand! Hij is geweest, maar hij kon me niet vertellen wanneer hij weer eens kwam.

Ik ben zelf een kind van gescheiden ouder, waarbij er zon typisch machtsspelletje ontstond... Waarbij mijn moeder aan het langste eind trok en ik door die situatie amper een band heb kunnen opbouwen met mijn vader.

Ik heb hier als volwassene nog steeds last van!

Ik vind dat mijn dochter het recht heeft haar vader te zien en een band op te bouwen met hem, hoewel ik heus wel vind dat hij haar liefde inmiddels niet meer verdient.
Ik spreek dat niet uit, maar hoop dat ze niet gekwetst wordt.
Nu voelt mijn dochter zich afgewezen door haar vader.
Als hij toch een keertje belt, dan ben ik ook blij en enthousiast voor haar!
Maar ik hoop wel dat er meer in zit.

Tussen mijn ex en ik zijn er geen ruzies... ik heb wel enige frutraties met name om zijn lakse houding over zijn dochter.
Hij geeft aan veel van haar te houden, maar dat nederland hem niks meer te bieden heeft en dat hij daarom wil emigreren naar het buitenland.
Maar als hij eenmaal is geemigreerd hoopt hij wel dat zijn dochter een keer per jaar in de zomervakantie 3 weken komt logeren...
Ik ben niet gek!
Daar ga ik dus niet mee akkoord.
Hij kiest daar zelf voor en nu hij in nederland nog woont, wil hij ook niet meewerken aan een regelmatige omgang, waarom dan wel?

Inmiddels heb ik een advocaat ingeschakeld die gaat kijken wat zij kan doen voor een omgangsregeling zolang mijn ex nog in nederland woont.

mama
Mon, 07/26/2010 - 00:48

ik ben een alleenstaande moeder en heb 2 kinderen van een vader die ze wel gelukkig de verdeelde vakanties komt halen en gewoon de allimentatie betaald elk maand, maar helaas elke andere verantwoording zoals school en dokter en specialisten aan mij overlaat en er niet eens naar vraagt.
Maar dat kan ik nog best relativeren, en niet alles kan perfect zijn denk ik.
Maar ik heb ook een knulletje van 4 die zijn vader helemaal nog niet gezien heb omdat zijn vader weigerd.
Ik heb al van alles geprobeerd omdat ik het mijn zoontje gun een leuke vader maar aan de andere kant, hoe zal hij opgroeien met een vader die elke keer laat merken geen contact te willen.
Wel schrijfen dat ie als ie groot is dat ie welkom is maar nu kan ie barsten, en nergens op reageren gewoon, ook niet op toegezonden vaderdagcadeautjes of tekeningen voor zijn vaders verjaardag.
En dan ben ik het ook eens met de mensen die zeggen van wel de lusten maar niet de lasten, en wanneer wordt er eens gekeken naar de rechten van een kind.
Wie geeft de vader of moeder eens een goeie schop onder zijn h.. en diegene eens goed wijsmaakt wat ouderschap inhoud. Tuurlijk zijn er situaties aan de hand in gezinnen waarbij ook een moeder moeilijk kan doen, maar vlak ze allebei niet uit, want kinderen zijn toch ook een makkelijk machtsmiddel, maar er zijn ook wel willende moeders en vaders en laten we die ook niet vergeten.

Peter
Wed, 08/04/2010 - 21:49

Deze moeder verdient een standbeeld.

Geef mij zon ex ik wil dolgraag omgang met mijn dochters 12 en 14 maar dat wordt door de rechtbank in Haarlem afgewezen. De moeder wenst zich niet in te spannen om gezamelijk een oplossing te zoeken zelfs ouder bemiddeling wijst zij af.

Beschikkingen lapt zij aan haar lars en voert op dat de communicatie onder de maat is en dit niet in het belang van de kinderen. Dit wordt met droge ogen gehonnoreerd.
Administratief is de zaak voor de rechter ten einde. Ik als vader moet maar zien hoe ik de leegte vul.
"Laveren tussen verdiet en fustratie" en het droge commentaar van de rechter succes meneer heb ik als een bijl in mijn rug ervaren.

Adinda
Thu, 12/16/2010 - 18:49

Het klinkt heel raar, maar mijn vader doet precies hetzelfde. Mijn vader wilt niets meer van mij weten en dat is al bijna 5 jaar zo. Na de scheiding vond zijn nieuwe vriendin, nu zijn huidige vrouw, dat hij mij maar moest opgeven en dat heeft hij gedaan. Na een korte bezoeksregeling heeft hij al het contact verbroken en weigert elke vorm van betaling aan mij. Zijn stiefkinderen geeft hij wel geld voor kleding, betaald een deel van hun school etc. maar bij mij doet hij dit echter niet. Op dit moment zie ik het somber in en wil ik eigenlijk vragen aan hem om mij af te staan want dit heeft ook geen zin meer.

Weer zon vader
Sun, 02/05/2012 - 19:29

We schrijven 17-09-2009. Moeder ontvoerd de kinderen naar het huis van oma. Vader stapt naar de (kort geding)rechter, laat de kinderen maar (voorlopig) bij de moeder, het lijkt goed met hen te gaan. Vlak voor de zitting mocht ik mijn dochters 2x een uurtje zien in de cafetaria, daarna niet meer op openbaar terrein, niet in het belang van de kinderen. Uitspraak volgende uiteraard weken later. Bodemprocedure, het is inmiddels begin 2010 als de eerste zitting plaats vindt. Uiteraard wordt er een onderzoek door de Raad voor de Kinderbescherming (RvdK) gelast. Tijdens de zitting komt ook omgang ter sprake. Moeder eist dat omgang plaats vindt in een omgangshuis. Afgewezen door de rechter en RvdK, omgang moet, maar er wordt geen voorlopige omgangsregeling opgenomen in het (tussen)vonnis. De eis was, kinderen terug plaatsen, of ten minste een normale omgangsregeling. Vader kan niets doen dan afwachten, en advocaat weigert in beroep te gaan. We schrijven eind maart 2010 als de RvdK zich eindelijk bij vader meldt voor 3 bezoekjes te regelen en vader een concept rapport te overhandigen. In het rapport ziet vader zich volledig zwart gemaakt, en bewijzen van het tegendeel worden door de vrouwelijke medewerkster bij de RvdK niet geaccepteerd. In het rapport worden de bewijzen omschreven als derden in het conflict te betrekken, en bij onbegeleide omgang met de kinderen zich niet negatief zal uitlaten over moeder. Uiteraard is het in het belang van de kinderen om het hoofdverblijf bij de moeder te laten nu ze daar al wonen. Als moeder de kinderen draaien om de oren geeft, dan is vader aan te wijzen als oorzaak van onrust bij moeder en kind. Moeder zal in beroep gaan tegen iedere OTS. Maar de vrouwelijke rechter gelast, vader moet omgang starten bij moeder thuis, krijgt 1 weekend en 1 dag per maand, en voor uitbreiding is toestemming van moeder noodzakelijk. Ach ja, 5 uur reistijd, 260 euro aan reiskosten per maand, en als het tot omgang komt, ook nog eens de zwarte piet terwijl moeder reeds eerder door deskundigen als kind-mishandelaar is aangewezen. Vader mag zich melden bij de (vrijwillige) hulpverlening om omgang te starten, en kinderbeschermingsmaatregel is niet noodzakelijk. Dus ach... vader mailt diverse instanties, en krijgt overal nul op het rekest, ook bij Bureau Jeugdzorg. Dan heeft moeder zich gemeld met de kinderen bij Bureau Jeugdzorg (BJZ) voor bemiddeling en omgang, vreemd toch, ze had bij de Raad voor de Kinderbescherming immers geprotesteerd tegen een OTS? Waarom dan omgang via BJZ regelen? Maar ach, vader dacht, we zien wel waar het schip strand. Even een formuliertje tekenen om een indicatie gesteld te krijgen om omgang te starten. Oeps, daar was ineens een indicatiestelling dat vader geleerd moest worden zijn ouderschap op afstand in te richten, etc. Ik bespaar u de verdere details. Vader maakt uiteraard bezwaar. Eerst weigert de medewerkster de onjuiste zaken recht te zetten, net als de RvdK medewerkster eerder, verwijzend naar andere instanties, vervolgens weigert de bezwaarcomissie het bezwaarschrift in behandeling te nemen, ten slotte wijst men de vordering uit het bezwaar toe, en het bezwaarschrift af. U mag in beroep gaan als u het niet eens bent met het intrekken van de indicatiestelling. Moment? Vader eist intrekking, BJZ geeft toe, maar verandert de grondslag om zich niet voor de rechter te hoeven verantwoorden wegens mijn eed en valsheid in geschrifte?

Maar ach, vader, inmiddels bezig met zijn 4de advocaat, de 2de (vrouwelijke advocaat) meldde reeds dat omgang zeer beperkt tot stand zou komen omdat er reeds langere tijd geen omgang plaatsgevonden had, de derde advocaat deed de boedelscheiding, en de 4de advocaat gaat verder om omgang op gang te krijgen, zitting verplaatst van eind december 2011 naar maart 2012. Het hoofdverblijf terug krijgen is immers onmogelijk geworden.

Alles draait om meningen. En helaas zijn vrouwen altijd slachtoffer, hebben het alleen-recht op zorg en opvoeding, en bepalen tevens of en hoe het tot omgang komt met vader die rechtzoekende was na kindontvoering.

Familiedramas? Die zijn een logisch gevolg van discriminatie van ouders die dermate getergd en geteiterd zijn dat ze de wanhoop nabij zijn, want vergis u niet, als men klaar is met vader, en hem gedemoniseerd en financieel en mentaal kopt gemaakt heeft, dan is moeder aan de beurt. Wie pakt foute instanties aan? De rechtbank? De advocaat? Deskundigen schrijven hun eigen waarheid, daar verdienen ze hun brood mee. En welke burger kan het opnemen tegen de oneindige financi?le middelen van overheidsinstanties en hun meningen? Op ieder rapport, verslag, een wijzigingsverzoek indienen, bezwaar aantekenen, en de rechter raadplegen? Wat wil je bewijzen?

Neen, wie wil je iets bewijzen? Je had vader/moeder willen zijn voor je kinderen, maar instanties hebben dermate veel middelen dat ze al naar believen hun eigen broodwinning veilig kunnen stellen.

Helaas moet ik wachten tot mijn dochters verkracht worden door een oom, die tevens mijn ex misbruikt heeft, in het belang van hun zelf.

Geen schoolrapport, geen overleg met de huisarts over hoe het met hun gaat, en niemand die op komt voor de rechten van het kind (laat staan die van vader in dit geval).

Papa? Mama? Die verantwoorden zich aan hun kinderen als de kinderen zelf beginnen te beseffen wat hun (en hun ouders) door deze instanties is aangedaan.

Zo verblijft deze vader anno 2012, zonder omgang, zonder zorg-en-opvoedingstaken, zonder zijn dochters, want de waarheid doet er niet toe.

Omgang? Belang van het kind? EHRM/IVRK? Waarheidsvinding? Rechten? Civiel recht, achter gesloten deuren, omdat de waarheid niet in het belang is van de broodwinning van mensen die zich deskundig plegen te noemen.

Snapt u het nog?

Weer zon vader
Sun, 02/05/2012 - 19:40

Vaders hebben de plicht om voor hun kinderen te zorgen, maar niet het recht die plicht daadwerkelijk in de praktijk te brengen. Je mag betalen, maar niet daadwerkelijk zorgen, gezien de strijd tussen ouders onderling of ouder en instanties....

Tja....... welk kind kan nog vertrouwen opbrengen voor deze instanties als ze zelf de dossiers gaan napluizen? Helaas zijn het dan al lang niet je kinderen meer.... zo is de civiele rechtspraak in het belang van het kind nou eenmaal ingericht.

Weer zon vader
Sun, 02/05/2012 - 19:54

Ook ik heb alles gedaan om omgang te houden met mijn kinderen, zonder mijzelf daarbij in gevaar te brengen. Maar als je steeds zo vreselijk tegengewerkt wordt, dan geef je vanzelf op. En zeg nou eens eerlijk, welke liefhebbende ouder kiest voor omgang als dat betekent dat zijn/haar kinderen als wapen ingezet worden tegen hem/haar zelf met volledige steun van bovengenoemde instanties en hun eigen belangen?

Bemoeizorg...... meningen van ambtenaren..... afzien van omgang..... of ten koste van alles voor omgang vechten..... hoe dan ook handel je altijd in strijd met het belang van het kind volgens de mening van deskundigen die toevallig bij de zaak betrokken zijn.....

Geef niet op..... het zijn maar meningen, ook zonder omgang blijven je kinderen altijd zoekende naar hun verloren ouder(s).

Het feit dat je ondanks alle ontberingen, vernederingen, treiterijen, etc geen familiedrama heb aangericht is het bewijs dat je de beste ouder bent die de kinderen zich kunnen wensen, en daar kan geen (h)ex of instantie iets tegen beginnen, want liefde is een ander boven je eigen belang te verheven, ook als niemand anders dat kan inzien.

De lijdensweg van de martelaar...............

Weer zon vader
Sun, 02/05/2012 - 20:31

Of toch niet? Stopt het hier of gaat het verder? Een kind ontnomen van minstens een ouder, verliest immers in het belang van hetzelfde kind omgang met de (hele) halve familie? Zijn we al die opas, omas, ooms, tantes, neven, nichten, en al die anderen die geen formele naam hebben vergeten?

Is half Nederland slecht, of zijn het de slechten die minstens half Nederland mis...........

Waarom vechten als je toch verliest? Waarom niet vechten als je toch al bij voorbaat hebt verloren? Waarom opgeven en je neerleggen bij meningen als je kinderen je later vragen waarom je de strijd niet aangegaan bent?

Deze papa mist zijn dochters elke dag, net als hun moeder haar kinderen iedere dag zou missen, alle risicos ten spijt.

Maar ook deze papa is mens, en in zijn pijn vergeet hij soms ook dat die pijn gedeeld wordt door zijn kinderen. Ook als instanties dat niet beseffen, of er niet van willen weten.........

Weer zon vader
Sun, 02/05/2012 - 21:16

En ja, een nieuwe relatie is altijd een factor die mee speelt, of het nou voor de ouder is die de kinderen bij zich heeft, of de vergeten ouder die geen (noemenswaardige) omgang meer heeft, voortdurend tegengewerkt door meningen van deskundigen......

Een nieuwe relatie is immers een belasting voor het kind (papa heeft een nieuwe vrouw/gezin/moeder) of een zegen (papa begint een nieuw leven met een nieuw gezin) of een vloek (papa schuift mij/ons ter zijde).... geweldig toch de mening van deskundigen? Ze winnen altijd, want zij zijn diegenen die nooit in twijfel getrokken worden door rechters en advocaten, en andere overheidsinstanties....

Weer zon vader
Sun, 02/05/2012 - 21:25

MAAR.... wat heeft dit alles nog met RECHT te maken?????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Of waren we dat vergeten? RECHT is altijd in strijd met het BELANG VAN HET KIND............ wie houdt wie voor de gek????????????

Sander
Wed, 05/02/2012 - 12:19

Geronimo snapt m helemaal !! mijn dank is groot voor die zinnige post

Tja
Fri, 03/22/2013 - 22:21

Zolang de meningen van civiele (rechtelijke) instanties niet strafrechtelijk en openbaar getoetst kunnen worden zal dit systeem kinderen slachtofferen, daders beschermen, en rechtzoekenen dwingen tot jarenlange juridische procedures. Wordt het niet eens tijd dat al die ambtenaren en rechters persoonlijk aansprakelijk gesteld worden?????
Niet dat dat gaat helpen, wat men bewust niet op papier zet, of onjuist en onvolledig documenteerd is immers onbewijsbaar. Het is aan kinderen later om als volwassenen dit rechtssysteem te doorzien, en te beseffen dat er niet van een rechtssysteem gesproken zou mogen worden.
Naleving van wetten is immers ondergeschikt aan handhaving van de wet met alle gevolgen van dien...geduld en openbaarheid hebben alleen waarde voor de kinderen achteraf.

Rovish
Wed, 07/16/2014 - 18:26

Mijn vriend wilt ook de omgang stopzetten omdat het gewoon niet meer te doen is, al meer dan 2 jaar zijn we met dit gezeik bezig en we kunnen er niet meer tegen. Dit misselijk mens ligt al jaren dwars heeft het kind al ontelbare keren weggehouden en liegt en bedriegt alleen maar en het kind word opgesteukt bang gemaakt dat wij slecht zij streng zijn en het klappen krijgt bij ons en wij worden continue zwart gemaakt waar het kind bij is dus al bijna een half jaar wilt het kind niet eens meer naar ons komen en alleen maar bij moeder en stiefvader nr 8 zijn. Maar mevrouw speelt het slachtoffer en zegt tegen iedereen dat mij vriend niet naar zijn zoon omkijkt en zij alles alleen moet doen maar verteld er niet bij dat ze alles saboteert! Dit is zo erg mijn vriend vecht al 3 jaar voor zijn kind hij houd van hem wil papa zijn maar het word hem allemaal onmogelijk gemaakt omdat zij hem wilt straffen en pijn doen omdat hij bij haar is weggegaan en gelukkig is met mij, ik heb hem sinds we samen zijn( bijna 2 1/2 jaar) met alles gesteund gezocht naar alles wat ervoor kon zorgen dat hij krijgt waar hij als liefhebbende vader recht op heeft, instanties als GGD, Amacura, jeugd en gezin, jeugdzorg zijn erbij betrokken geweest maar zij kan zo goed liegen en manipuleren dat ze iedereen voor de gek weet te houden en zelfs op papier heeft dat ze het kind goed opvoed en de kleine gezond, vrolijk en gelukkig is, terwijl alleen wij weten hoe ze werkelijk is, een walgelijk wijf wat al jaren dwars ligt en van de ene vent naar de andere gaat en niet naar het kind omkijkt hem dagenlang in hetzelfde ondergoed laat lopen, schoenenwinkel of te klein of te groot kleren stinken naar rook zelfs zijn haren stinken wel eens maar rook, maar als de instanties thuis komen kijken ziet de kleine er perfect uit en speelt ze moeder van het jaar terwijl het enige dat het kind voor haar is is een pion dat ze gebruikt om zijn vader verdriet te doen, vooral nu ze weet ik dat zwanger ben is ze helemaal gek geworden en zegt tegen de kleine dat papa niet meer van hem houd en hem niet meer wilt zien, terwijl hij zo hard gevochten heeft om een goede vader te zijn, maar na meer dan 2 jaar zijn we gewoon allebei op en kunnen we niet meer, ik ben veel misselijk gestresst huil veel ik trek het allemaal niet meer en mijn vriend zelf ook niet. Aangezien we het kind toch niet meer te zien krijgen en het zelf ook niet meer wilt komen geven we het maar op hoe erg we het ook vinden en gaan we verder met ons leven, hopend dat het kind toch als hij wat ouder is wilt weten waar zijn papa is en wilt weten hoe en wat. Maar het is voor ons gewoon niet meer te doen. Alle instanties hebben ons in de steek gelaten en mijn vriend heeft geen poot om op te staan. Bewijs eens hoe erg ze liegt bedriegt en het kind opsteekt als zij zich zo anders voor doet, haar omgeving zegt ja ze doet het goed(niet wetend hoe de situatie werkelijk is) en ze van de instanties op papier heeft dat er niks mis is met hoe ze het doet. Door blijven vechten is gewoon geen optie ik wil ons nog ongeboren kind niet kwijtraken door deze stress en spanningen maar ook voor ons 2en en ons zelf is het niet goed, dus hoeveel we ook van de kleine houden we geven het op en gaan door met ons leven hoe erg we het ook vinden.
Er zijn natuurlijk vaders die moed willig niet naar hun kind(eren) omkijken maar niet allemaal, het is zo erg dat de moeder ook nog alle rechten Aan haar kant heeft en dus gewoon kan doen wat ze wilt....

Alleenmoeder
Sat, 10/11/2014 - 01:23

Persoonlijk heb ik moeite met de scheidingsgolf die momenteel als een tsunami over ons heen komt. Er zijn natuurlijk uitzonderingen en daar wil ik dan ook van afblijven. Maar alles in het belang van het kind betekend niet vreemdgaan en scheiden omdat de liefde op is of als iemand zijn eigen onvrede projecteert op de partner, dat het zijn of haar schuld is van het ongelukkige gevoel. Zelf zal ik mijn dochter stimuleren in het contact met haar vader, maar zelf hoef ik geen contact met hem, alleen in geval van nood. Deze man heeft zijn gezin in de steek gelaten en pleegde drie keer overspel, zorgde voor mijn ontslag wegens de escapades op de werkvloer en wil nu zijn dochter op maandag niet naar school brengen en de vakanties niet 50/50 verdelen omdat hij moet werken, maar dat moet ik ook, want de heksenjacht van het UWV is al begonnen. Maar hij blijft de vader, ondanks dat hij zijn gezin verliet en ik benader mijn dochter dus positief qua omgang. Verder is het ouderschapsplan dusdanig dichtgetimmerd dat er zo min mogelijk overleg nodig is en er geen oeverloze discussies te hoeven ontstaan, want ik moet sterk blijven en alle vernederingen, het bedrog, de verwaarlozing en het getreiter een plekje geven en verwerken. Mijn man heeft een ernstige midlife crisis en geeft mij de schuld van zijn ongeluk en dat het geen wonder is dat hij iets van liefde bij andere vrouwen zocht. Laatst is zijn verkering uitgegaan na zes weken, maar de kinderen kregen haar al door de strot gedrukt evenals de kinderen van haar en nu is het uit en denk ik: Wat doet dit weer met deze jonge levens. Je beloofd elkaar trouw in voor en tegenspoed, je krijgt kinderen en opeens man weg, geen inkomen, eten van de voedselbank en achterblijvend in een woning die half afgebouwd is, tochtig en met defecte verwarming. Waar is dan die vader? Dan ben ik boos en teleurgesteld omdat hij de kinderen hiermee beschadigd. En toch, hij blijft hun vader en de kinderen zijn ondanks al mijn positivisme zeker niet blind en zullen hun eigen mening gaan vormen en keuzes maken, nu kunnen ze dat niet en die loyaliteit blijft altijd voor een deel meespelen.

Anne
Mon, 03/30/2015 - 15:06

Ik ken een vader die psychopathisch is en altijd zijn kinderen treiterde, psychisch mishandelde. Dit is ook de reden van scheiding. Het waren ernstige mishandelingen die je eigenlijk niet kon vergeven en vergeten en die zich zwaar opstapelden. Mijn ex valt ook op erg jonge meisjes vanaf een jaar of 11. Verder verdenk ik hem van incest met mijn zoon toen het kind een jaar of 3 was. Hij heeft zelf afstand van de kinderen genomen en is snel na de scheiding getrouwd met een andere vrouw. Die vrouw weet van niks. We hebben vanaf onze scheiding geen contact meer met hem en zijn nieuwe echtgenote. Zulke mensen zijn gevaarlijk voor de maatschappij.

John
Thu, 11/05/2015 - 12:20

Als ik dit zo lees vind ik het altijd moeilijk, ik heb namelijk twee kinderen 15 en 18 jaar die ik al 13 jaar iedere twee weken zie. Daar ben ik blij mee. Het heeft ook een schaduw kant want de kinderen hebben in die 13 jaar nog nooit één keer gebeld met de vraag hoe het nu met mij gaat. Ze bellen meestal als zij iets willen. De laatste tijd vergeten ze zelfs mijn en mijn vrouw en mijn dochters verjaardag. Ze bellen niet even op. Ik heb namelijk een dochter bij mijn huidige vrouw. Tijdens gesprekken die ik met hen heb gevoerd en daarin heb uitgelegd dat ik het erg moeilijk vind dat ze niet even bellen gebeurd er niets. Geen gehoor! Ik heb in die 13 bijna 14 jaar bijna iedere week gebeld om te vragen hoe het met ze gaat. Maar geen bericht terug. Ik heb alles voor hen gedaan, een leuk ingerichte kamer en geef ze de aandacht die ze nodig hebben als ze er zijn. De laatste verjaardag van mijn jongste dochtertje 8 jaar zijn ze gewoon vergeten te bellen, wel een app naar mij gestuurd. Als ze dan het weekend komen en bespreek dit met hen dat zeggen ze dit vergeten te zijn en volg er een sorry. Ik ben nu zo ver gekomen naar alles wat ik gedaan heb om het contact met hen niet verder voort te zetten. Dit omdat ik mij een beetje gebruikt voel. Ze bellen namelijk wel op als zij iets nodig hebben en ik kan het betalen bovenop de alimentatie die ik al betaal. Ook mijn huidige vrouw doet echt haar best om hen het naar hun zin te maken. Als ik dan in sommige stukken lees dat de vader zijn kinderen niet meer wil zien dan wil ik ook even aangeven dat de kinderen het er ook zelf naar kunnen maken dat de vader zijn kinderen niet meer wil zien. Ik weet niet wat ik hiermee moet maar ik zit te denken om de bezoekregeling maar stop te zetten, want wat heb ik aan kinderen die hun vader niet zien staan en alleen maar goed is als zij iets willen.

Waarom lid worden van HelloLaw?
  • Krijg onbeperkt juridisch advies
  • Profiteer van de laagste prijzen
  • Krijg korting op advocaten
  • Bespaar geld
Word nu lid
Direct advies:
ma - do: 8.00 tot 20.00 uur
vrij: 8.00 tot 18.00 uur
za: 10.00 tot 18.00 uur